Teromba “adat bersendi syarak, syarak bersendi kitabullah” tu pun ramai nak persenda sebab kenyataan Tok-Tok Batin ni, alah bangang betul la, korang kalau tak faham adat tanya la dulu, ni komen macam tahu macam-macam, ilmu takde
Ramainya cuba memburukkan adat dalam komen dan retweet, kena tahu dalam struktur adat kat Negeri Sembilan ni bukan orang Melayu Islam je ahlinya, ada juga keterlibatan orang-orang Asli, mereka ni pun tak semuanya orang Islam, ada yang masih berpegang dengan agama nenek moyang
“Apa terjadi kepada majistret itu? Terkena busung dan meninggal dunia.”
Ayat ini bukan dilontar di kedai kopi. Ia dibaca di atas pentas, ada singgahsana, dan Undang Johol yang duduk di sebelah.
Seorang majistret menjatuhkan hukuman ke atas pesalah tiada lesen. Itu sahaja.
Kata duit dah bagi rakyat tu jawapan mengambil jalan selamat
Waktu PRN yang lepas ramai beratur di Pusat Khidmat Rakyat Dun Paroi, selepas mengundi boleh tuntut RM300 di sana, cakap la bagi rakyat macam ni
Mesti dia dibesarkan dengan cara dibanding-bandingkan dengan orang lain, susah betul dia nak terima konsep kehidupan ni yang tak semua kita nak kita boleh dapat
Melambak Chinese Maternity Hospital kat Malaysia ni, tenang je Malaysia selama ni
Bila Mara nak buat hospital tetiba pulak gelabah nak kata ada segregasi kaum, kalau buat Hospital Bersalin Melayu mesti lagi merentan
Selepas PH kalah dalam PRN Negeri Sembilan yang lepas, dalam sekelip mata bekalan minyak masak bersubsidi hilang dari pasaran, sekarang pun bekalan susah nak dapat, jenis politik balas dendam kat rakyat bila dah tak disokong
PH-BN perlu buat perjanjian jika mahu kerjasama hadapi PRN Melaka - Aiman Athirah
Aiman Athirah berkata, langkah itu penting bagi memastikan kerjasama berkenaan lebih kukuh.
#sinarharian#beritaterkini#pilihanraya#PRNMelaka
https://t.co/DkmRkUhKRq
Tang perlembagaan yang lembut kat tekak dia, dia petik dan angkat, tang perlembagaan yang melindung hak pemilik tanah dari diceroboh, dia buat diam
Rinse and repeat, selagi tak ada yang berani nak ambil tindakan kat penceroboh camni, selagi tu kegiatan ni berleluasa
Rayer Kutuk Perobohan Kuil Bukit Lagi:“Perkara Ini Tidak Akan Berlaku Di P. Pinang,Selangor” #MGFlash
Ahli Parlimen Jelutong RSN Rayer mengutuk tindakan Kerajaan Perlis merobohkan Kuil Veerama Kaliamman di Bukit Lagi , Kangar yang disifatkan olehnya sebagai angkuh dan rasis.
Sidang DUN Negeri Sembilan panas, peruntukan RM180,000 ADUN PH dilulus sehari sebelum DUN bubar dipersoal
Ketidakpuasan hati itu pada mulanya disuarakan oleh Datuk Saiful Yazan Sulaiman (Johol-BN) yang menyifatkan peruntukan terbabit seolah-olah dana pilihan raya.
#SinarHarian #BeritaTerkini #SidangDUN #NegeriSembilan #peruntukan #ADUNPH
https://t.co/VSoZqFpSoA
Nohh penggunaan elektrik dia pun boleh tahan 2000 kWh sebulan, dah kena periksa barang elektrik kat rumah dia yang ada fungsi memanas atau menyejuk kot-kot dah kurang efisyen, boleh jadi tu punca penggunaan elektrik yang tinggi
An EV charging at home is believed to have caused the Alam Damai fire that destroyed a 2-storey house. Photos of the burnt vehicle appear to point to a Mercedes-Benz EQE.
Tengah dok lepak dalam kereta nak makan, aku didatangi oleh 4 org India ni
2 org keluar
Satu lelaki satu perempuan
2 pasangan lagi tunggu dalam kereta
Tgh aku leka nak makan aku perasan ada satu kereta Honda city Maroon blocked kereta aku ..aku pelik sbb kiri kanan parking kosong
Aku ambik langkah berjaga² terus naik kan tingkap sikit mamat ni ketuk cakap repo
Aku pun apa lagi aku start kereta nak reverse lah sambil aku cakap jom pegi balai dulu
Aku Tau dah aku tak leh gerak sbb depa block kereta aku
Tiber yang perempuan pulak keluar cakap kat aku... u Tau tak plate number u ni daftar atas motor LC curi
Lagi lah aku bengang
Aku tak tunggu dah aku terus bunyikan hon sekuat²nya
Ye la cuba korang cakap siapa tak cuak ...ko sorang, dorang 4 org
Dan the best part is cakap kereta ko tak byr sedangkan ko tau kereta ko tkde masalah bayaran Lansung
Sambil aku bunyikan hon aku call balai suruh hantar peronda
Dorang suruh aku jgn buat bising Dan suruh aku keluAr Dan bincang
Dalam keadaan mcm ni sape nak keluar weii
Aku keep hon sampai ada lah 2,3 org budak yang keje kat situ keluar dan tanya aku... akak tak byr kereta ke
Aku cakap, eh apa pulak, sy tkde masalah tunggakan
Dan budak tu cakap boleh tak jgn hon2
aku cakap ko aspect apa dik org tiba2 dtg ugut² ko dalam keadaan tiada org
apa alternative yg ko ada?
Aku cakap kalau diorang nak tarik kereta surat, kad kuasa mana???
And plus aku keep on cakap kereta ni tkde tunggakan dan bukan kereta curi
Tak lama lps tu polis dtg baru aku keluar.
Korang tau apa mamat dan kakak India ni cakap...dia kata sy cuma tanya saja
saya tak tuduh, saya hanya mau check
Darah aku terus naik la
Aku jerit cakap ...ko kalau nak check ko tkkan simply nk block kereta aku
Dan tadi ko cakap aku pakai plate number palsu
Lps tu mintak maaf cakap... sy cuma tengok sistem bila sy check dgn office rupanya salah satu alphabet
Aku maki la bertubi2 pasangan ni
Aku cakap dgn polis adakah ini cara yg betul
Jika betul pun ada org yg tak byr kereta mana surat kad repo smua tak tunjuk
Mamat ni kata semua ada dalam sistem
Dan sy cuma tnya
dia kata aku yg aggressive
Aku tak puas hati
Dan terus pegi balai even berkali2 dia minta maaf dan minta jgn report
aku cakap aku kena report sbb kalau tak report u akan buat lagi kat org lain
So aku cakap ni cara u nak pow org la kan
Aku mmg sgt tak puas hati Dan org2 seremban Dan kat mana2 pun lah.... pls la berhati2 dgn modus operandi macam ni
Kita kena alert
Jangan 𝘨𝘦𝘯𝘦𝘳𝘢𝘭𝘪𝘻𝘦, YB Hulu Langat.
Kalau ada individu yang salah, ambil tindakan terhadap individu tersebut. Jangan kerana perbuatan seseorang, kamu pukul rata Melayu-Islam sebegitu.
Salah tetap salah. Hukum pelakunya.
#DRJ#DRJdiParlimen
@demonsrexis@MalaysiaGazette Maaf bang saya mencelah, dia bukan isu siapa tipu siapa, isu besarnya bila tuntutan untuk lepasan UEC tu masuk ke dalam aliran perdana universiti negara sedangkan yang ambil UEC tu tak sokong aliran perdana pendidikan rendah dan menengah yang kerajaan sediakan
Kecanduan kuasa, masa berkuasa hanyut dengan macam-macam kelebihan, bila nyawa dah sampai kerongkong, masih lagi terhegeng-hegeh nak rayu dengan orang yang nak pancung dia