Apa yang keluar dari mulut kita sebenarnya menceritakan siapa kita, bukan siapa yang kita bicarakan.
Sering kali, dalam ghairah kita menceritakan kekurangan orang lain, kita terlupa bahawa setiap perkataan itu ibarat cermin yang memantulkan jati diri kita yang sebenar. Semakin galak kita menyebar aib, semakin jelas sebenarnya "cacat cela" pada peribadi kita sendiri.
Surah An-Nur ayat 19 merupakan peringatan tegas daripada Allah SWT. Ia bukan sekadar teguran, tapi amaran tentang kesan buruk di dunia dan akhirat bagi mereka yang suka menyebarkan keburukan dalam masyarakat.
Mari kita jaga lisan, jaga maruah, dan fokus pada pembaikan diri. Kerana pada akhirnya, Allah Maha Mengetahui apa yang tersirat di hati kita.
Haritu saja cuba download apps E-hailing ni sebab ramai suggest cakap murah. And look what i got! Patut la ramai tak nak beli kereta lagi prefer naik E-hailing pergi kerja 😦
Buatlah apa yg kita suka dan kejarlah cita2 kita tapi jamgan lupa jaga solat …. Jangan ambil remeh bab solat . Menyesal dulu berpendatan , menyesal kemudian tiada gunanya. Peringatan utk diri sendiri dan semua . Semoga dipermudahkan dan diberkati Allah SWT.
7 aplikasi utk mempermudah jalan hidup:
• duolingo : belajar b. inggris
• ztranslate : penerjemah video
• wink : ubah video jadi HD
• remini : bikin jernih foto
• quillbot : grammar & parafrase
• ipusnas : baca buku gratis
• canva: desain & presentasi
mana apk favoritmu?
aplikasi yang kamu butuhin sehari-hari:
• wink video ai enhancement
buat jernihin foto/video
• shazam
buat pendeteksi musik yang disukai/tidak
• clear wave
buat keluarin air jika hp kena air
• EyeEm
buat jual foto hasil potretanmu, cuan nih!
mana yang dibutuhin?
aplikasi buat mempermudah jalan hidup:
• duolingo : belajar b. inggris
• ztranslate : penerjemah video
• wink : ubah video jadi HD
• remini : bikin jernih foto
• quillbot : grammar & parafrase
• ipusnas : baca buku gratis
• canva: desain & presentasi
mana apk andalanmu?
Done terminate loan penapis air C**** untuk kurangkan/fleksibel kan komitmen. ✅
Air lagi berkualiti. ✅
Tak payah nak hadap strangers masuk dapur untuk tukar filter. ✅
Aku nak share itinerari untuk 9 hari full aku travel ke Jepun 🇯🇵 cover Osaka-Kyoto- Mt Fuji-Tokyo dengan total kos tak sampai RM5k pun.
Trip ni aku bertiga dan aku flight ✈️ dari KL turun di Osaka dan balik ikut Tokyo (KUL-KIX-HND-KUL)