SIARAN MEDIA: JAWATANKUASA TATATERTIB & ETIKA AFC JATUH HUKUM DUA PERLAWANAN KELAYAKAN PIALA ASIA 2027 SKUAD HARIMAU MALAYA DIISYTIHAR KALAH 3-0
โถ๏ธ Baca penuh di https://t.co/RxR7i70HpM
#FAM#HarimauMalaya
Gila! Hal kerakyatan dibawa main. Main bagi je padahal bukan ada keturunan. Berapa banyak org yg ada keturunan tapi masih lagi stateless! Tak berlaku adil menjawaplah kau kat akhirat @saifnasution
MFL mengesahkan bahawa pendaftaran tiga pemain warisan daripada kelab Johor Darul Taโzim (JDT) dan seorang pemain Kuching City FC sebagai pemain tempatan adalah mengikut Peraturan Pertandingan Liga Malaysia 2025-2026.
https://t.co/ZrfhFzM2pY
#LigaMalaysia#DemiLigaKita
@ShamaaKoussa@existentialsoda Setahu aku undang2 ceroboh tanah oleh kaum India paling berat sblh. Sudahlah tak dihukum malah dibagi tanah dan pampasan. Itupun masih tak nak pindah
@Iqtodabal Betul ke xda yg pertahankan? Kalau xda knp masih lagi ada kuil ni dpn hospital? Di tanah rizab hutan? Di tanah orang? Bkn ke itu bkn di tmpt yg sesuai? Siap ada politician yg backup lg.
Aku pun x setuju racial slur, tapi tolnglah org marah dgn mentaliti stgh org n isu ni x setel2
Cakap panjang2 pun tak guna, at the end kuil seafield tu masih ditapak yg sama walaupun sudah diarahkan mahkamah utk berpindah dan diberikan tapak baru dan pampasan.
๐งต Every time a temple conflict erupts in Malaysia, the public debate hits a wall of racial and religious sentiment.
We get trapped in a toxic binary: "Encroachment" vs. "Sacred rights."
Both narratives are lazy and harmful.
We need to talk about Land Policy.
@julietcapveil Sentimen, reaction. Isu kuil ni lama dah. Sampai sekarang tak setel, orang menyampah, ditambah pijak Quran, bakar kereta dll macam mana orang tak maki dekat satu bangsa tu
Geng sana pijak Qurโan, kita marah. Tapi takde sampai bakar, pecah rumah yg pijak Qurโan tu.
Hanya marah di social media, tu pun ada pencacai kata โMelayu kena rilek, demi perpaduan, kita kena tunjuk baik!โ.
Geng sana bakar kereta, kita pulak kena tuduh provokasi. HARAM JADAH.
Cerita dia kemukakan bukti yg nek datuk dorang ni lahir di Malaysia. Sijil kelahiran asal ke, apa-apa dokumen ke, gambar ke, pengakuan ahli keluarga terdekat ke. Pelik juga "wrong submission" sampai 7 orang dan CAS pun sokong tindakan FIFA.
Beberapa orang dlm FAM memang tak puas hati dengan saya dari dahulu kerana tak boleh buat duit. Ada beberapa yg datang minta saya tolong nak dapatkan projek, ada juga yang datang minta tolong tak di siasat SPRM dan macam-macam. Tetapi ramai yg kecewa apabila Kerajaan membantu beri dana kepada National team. Ramai tak puas hati kerana ada yang tak terlibat. Jadi secara senyap berjumpa Ultras Malaya, beberapa orang media, dan beberapa orang dalam social media. Untuk mula campaign sabotage dan menggunakan pelbagai naratif. Case FIFA adalah case forgery. Bukan eligibility kerakyatan, tetapi forgery dan document submission. Siapa yg buat wrong submission? Agent dan siapa dalam FAM? Mengapa tak submit document yg legit dari JPN? Kerana nak selamatkan orang dalam, pemain dipersalahkan. Semasa argument dalam hearing CAS pihak FIFA pun tak boleh jawab apabila ditanya mana bukti players terlibat atau bersubahat. Dan kenapa case ini dilayan lain daripada kes CAS sebelum ini apabila pemain wanita mengaku bersalah membuat forgery dan hanya dihukum 10 game untuk National team tetapi masih boleh bermain bersama club? Orang dalam patut bertanggungjawab. Bukan lepas tangan dan gunakan penyokong dan media untuk jadikan saya kambing hitam.
@HRHJohorII Dulu kau bukan main dah mengenal pasti pemain warisan, kenal pasti kepala buto dia agaknya.
Lepastu sekarang nak shift the blame dekat orang lain. Macam pukimak je perangai. Kau ingat orang bodoh ke.
If you are man enough, you will own it up, but obviously you arenโt.