@NuraX9923@KhairulAqmal Saya patah kaki dan boleh drive. Kadang² kalau agak² tak mengganggu (contoh: waktu malam) dan urusan pun tak lama, saya parking je kat petak oku tu. Dan kalau dalam konteks masjid ni, rasanya secara urufnya (uruf: kebiasaan sesuatu tempat) tidak terlalu strict dengan sticker oku.
“Bila lelaki buat benda basic macam tolong jaga anak, terus dipuji ‘best husband’. Hello, that’s bare minimum as a father.”
Tbh saya risau dengan benda ini. Adakah "bare minimum" tak layak dapat ucapan terima kasih atau pujian?
Biasakan puji/terima kasih for small things.
"Terima kasih abang belanja makan"
"Terima kasih abang beli barang rumah"
"Terima kasih sayang jagakan anak"
"Terima kasih sayang buatkan air teh"
"Terima kasih kejut saya"
Nanti dengan anak pun terbiasa.
"Terima kasih Asma' kemas mainan"
"Bagusnya Asma' main dengan adik"
Puji efforts/good behavior can increase the likelihood to the behavior reoccur again. Plus, org yg diucap terima kasih rasa dihargai. Orang yang cakap terima kasih mencambah rasa syukur dalam diri.
"A person who is appreciated will do more than expected"
Kadang orang terlepas pandang. Small things MATTER
@sh4rvv_@AmirulRuslam Memang kena hormat agama lain, tapi tidaklah sampai biul sangat, sampai kena pijak pun buat dek lagi. Basically isu yang orang islam bising ni bukan la the kuil it self. Korang buat la kuil ikut suka hati korang, ASALKAN DI ATAS TANAH MILIK SENDIRI, BUKAN CURI ATAU CEROBOH!
TANGKAP RAYER!!!!
Rayer membuat laporan polis serta kenyataan palsu yang MENGHASUT! Apa laporan palsunya?
Dia menipu kononnya Zamri Vinoth menghasut & mengugut untuk merobohkan kuil Hindu di depan Hospital Bukit Mertajam!
Zamri TAK PERNAH sebut/tulis pun untuk merobohkan kuil!
Si penghasut @RSNRayer1 MESTI DITANGKAP & DIDAKWA kerana jelas MENGHASUT DENGAN MENIPU!
Di Parlimen dia ada imuniti. Ahli politik PENGHASUT begini wajar dihumban ke penjara demi keharmonian negara!
Siapa yang buat huru hara wahai Steven Sim? Wahai pemimpin DAP? Wahai ahli politik?
Saya masih menunggu kenyataan tegas Steven Sim terhadap mereka yang menyerang Zamri Vinoth!
“Kuil haram tepi hospital tak memberi kesan, dah bertahun kat situ”
Another day, another reason to hate keling. If the whole world hated your ppl, then the problem is you.
Wah boleh tahan celaka ya @MCMC_RASMI ?
Akaun FB Tamim Dahri, Helmi Effendy, Firdaus Wong, Jamalee Bashah lesap kena block dengan MCMC
Tapi jembalang tanah si Arun ni siap post ayat Quran elok pulak ada lagi.
Saja nak tanya, siapa suruh buat ya?
Dikala waniter-waniter threads kongsikan masjid yang paling habis terawih dan yang ada moreh.
Suka saya kongsikan masjid yang paling lambat habis dan bacaan imam Arab yang bertajwid dan sedap.
Satu hari satu juzuk. Pace pukul 10:45 ke 11:00 baru habis 20 rakaat beserta witir.
Keras kritikan Dr RORA,
"Saya sbg rakyat, pembayar cukai, tidak sekali-kali redha kpd mana² pemerintah yg mengambil keputusan untuk menganti mana² tanah yang telah diambil secara haram kpd kuil² yang dibina tanpa izin dgn menggunakan wang rakyat."
Isu ini bukan isu agama atau bangsa. Tp isu pencerobohan tanah, dan ketidakadilan dlm pihak berkuasa dlm menegakkan undang².