Hujan masih lebat lagi dari pkl 6 petang..
Demam ku pun dah masuk round 7 dah..
Berat badan pun dah susut dah.. bagaimana tak kurang..tiap kali makan di kasi muntah..batuk pun berdarah dah..
Lebatnya hujan seperti dituang
Ya Allah..Bawalah awan hitam yang mengendong air hujan lebat ini kepada hutan yang kebakaran di Kalimantan dan selamatkanlah haiwan-haiwan dan pohonan yang ada di sana seperti mana Ya Allah engkau bersihkan udara jerebu kami disini dengan air hujan
Sesantai itu diriku..🤣🤣 berjalan dan berlalu pergi..orang lain terkebil-kebil sudah rupanya..macam mau terbang...
Lepas dari gerai ku pergi Night @ the Library.. melihat pameran dan jualan buku.. melihat magic show..puppet show dan jualan makanan yang ada di sana pulak 🤣🤣
Tadi itu jalan-jalan di gerai makanan... ivennya buka sampai esok saja..Mau cuba gerai yang jual seblak..gaya macam pedas..jadi aku inda jadi belinya...aku beli hotteok kuih Korea aku pilih intinya yang daging..beli kebab juga..dan nasi kerabu dari Kelantan..
Time beli makanan ada abang stecu dari Indonesia buat raptai persembahan di atas pentas..aku ambil satu gambar saja dari jauh lalu kembali sibuk mencari makanan di gerai🤣🤣Ku terjumpa artis popular Korea di KK pun aku senyum jea..artis itu pulak yang angkat tangan dan lambai🤣🤣
Selalu sedih dan menangis bila baca cerita tentang gajah atau binatang2 lain .. Semoga binatang2 yang dilanda kebakaran berpindah di tempat yang baik..
Dalam sastera "Topeng" itu membawa maksud yang banyak..Dalam lirik lagu ini juga membawa maksud yang banyak..Bagi aku yang memang suka menulis puisi menggunakan perkataan simbol.. Maksud topeng itu akan menjadi lebih banyak lagi..,
Sudah tengah malam kan..Esok saja aku sambung bahagian " Topeng", payung dan kertas tue.Part paling menarik untuk dikupas itu...sudah tentulah "topeng"
Ketika kemera menunjukkan watak-watak yang berada di bawahnya..kita seolah-olah melihat apa yang didengar oleh
"Aku"
Lirik ini juga banyak suara..suara mangsa,suara"Aku",suara sangsi,suara kami,suara masyarakat,suara pihak yang menindas,suara media/kuasa dan suara keimanan.
Ku baru lihat dua persembahan AJL..Koi dan Amir masdi.. Jadi aku akan kupas dua persembahan ini dululah..macam biasa aku tak akan sentuh bahagian arrangement muzik dan vocal..aku tidak pandai bahagian itu..baik juga mengaku..
Dia bukan sekadar berdiri di tengah-tengah dan di depan pentas lalu menyanyikan lagu tentang penderitaan orang lain..
Dia berada di antara mereka..itu membuatkan "aku" dalam lirik menjadi lebih hidup