@syirachang@syahredzan Thats y some of the owner raise this concern. Why didnt the govt also find ways to help the sme owner. For them to sustain the company because how the company going to pay if no money?
@nyonyacyber Bagus. Sifat orang melayu. Yang tak boleh dihakis sekian lama. Aku rasa aku faham apa yang dia nak sampaikan tapi tu la, dasar orang melayu. Kalau tak dengki tak cukup
Sedih gila dgn mentaliti org kita ni. Dia fikir majikan bos2 ni xfikir ke pasal org bawah? Tp kau xfikir pulak yang kitorang ni berhutang sana sini jugak nak make sure korang bergaji. Ada duit nak bawak balik untuk famili. Yg korang fikir, majikan ni zalim. Puii lah
Aku punya cadangan T20 yg banyak kena kecam, dan majikan yang kena kecam sebab suarakan pasal bantuan takde untuk majikan, korang just tutup perniagaan korang. Save je duit yg korang dah ada dan later ekonomi ok, korang bukak je balik meniaga apa2.
Ni contoh YBM yg disukai ramai. Tp tak pelik kalau manusia twitter ni tiba2 boleh jadi toxic pada dia hanya sebab headline yg salah atau something yg dia cakap tak kena dgn cita rasa diorg.
YB Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama) mengedarkan bantuan makanan "Smile Pack" kepada mahasiswa Universiti Putra Malaysia (UPM) yang disediakan oleh MyFundAction, Food for Hunger dan Youth for Happiness, UPM. β£
β£
Dalam komen kecam je. Pukul rata semua busuk. Ni lah sifat2 manusia twitter yang toxic. Semua benda tak kena. Semua benda org cakap salah. Dasar hati busuk
Twitter ni pelik dan menakutkan. Yg banyak twit viral ni aku tgk org2nya semua xsemenggah. Twit bukan main lg mcm manusia sempurna. Kecam org sana sini. Tp realiti hidup sendiri merapu. Kaki kelab. Kaki tipu. Belajar tak habis. Mcmn la korg budak2 twitter ni boleh idolakan. Xfhm
Assalamualaikum.
Ada ke sapa2 yang perlu bantuan keperluan harian asas. Saya dan isteri Aminah Semail berniat nak bantu serba sedikit setakat kami mampu. Kalau ada boleh PM.
Terima kasih
@MKNJPM@MuhyiddinYassin@IsmailSabri60 boleh tanya tak, kenapa masa roadblock motor2 yang bawak kotak foodpanda, grabfood ni kena tahan dan disoal lama. Check macam2. SOP macam tu ke? Boleh nak cek tp rsnya dah terang2 diorg buat delivery bukan bersiar2. #KitaJagaKita