@IDFVETRAPIST@osman_EX5Hitam Anak buah saya batch 2008 masih ada lagi sekolah dia jual nugget, sosej..dalam sekolah menu ntah apa². habis waktu sekolah kt depan pagar jgn cakap la lagi mengarut ntah apa yg peniaga situ jual. Rosak budak² ni punya fizikal
@qayyumlatifs@osman_EX5Hitam Walaupon bkn keutamaan tapi wajib kena ada campur dgn protein xboleh utamakan protein mcm ikan, ayam, daging tapi sayur xmakan langsung.Korea selatan kalau tengok menu kantin diorg sayur lagi banyak dari telur,daging, ayam. Benda ni dah biasakan dari kecik
@IDFVETRAPIST@osman_EX5Hitam Sebab budaya kita anak² kecik dah diberi makan makanan frozen food, fast food. Beza dgn jepun korea ajar anak kecik² makan sayur, protein tinggi ikan.Tapi nak harapkan sekolah sediakan makanan sihat 100% xboleh jugak segalanya perlu bermula dari rumah dulu.
@BahariRossa@osman_EX5Hitam Nampak kan perubahan dia bila sediakan makanan cukup nutrisi 👍🏻😂 punca budak tinggi tak semestinya sebab genetik, cukup tido, aktif bersukan & pemakanan cukup nutrisi pon main peranan. Tapi banyak org dulu salahkan keturunan sebab pendek 😂🤦🏻♂️ padahal xda kena mengena
@drnotak@osman_EX5Hitam Pengetua sklah pon kena main peranan sarankan pada makcik,pakcik kantin apa yg boleh dijual apa yang xboleh..pakcik kantin pon xboleh nk buat ikut suka hati tanpa arahan pengetua dia pon just jual makanan je bukan kantin persendirian. Sebab kantin tu pon hak sekolah
@bckupacc99 Paling tak suka jenis meniaga mcm ni. Sama jugak yg jenis meniaga tak accept duitnow. Tu pon masalah jugak nk bayar dari touchNgo pon susah