SMMM’NİN VERGİ BORCUNDAN SORUMLULUĞU
Sahte belge düzenlediği yönünde hakkında Vergi Tekniği Raporu bulunan mükellefin beyannamelerini düzenleyen SMMM’nin, yalnızca beyannameleri imzalamış olması nedeniyle doğrudan vergi, vergi ziyaı cezası ve gecikme faizlerinden müştereken ve müteselsilen sorumlu tutulabilmesi; sorumluluğun şahsileştirilmesi ve kusur ile illiyet bağının somut biçimde ortaya konulmasına bağlıdır.
SMMM’nin mevzuat kapsamında kendisine sunulan belge ve kayıtları muhasebe ilkelerine uygun şekilde işleme ve beyanname düzenleme yükümlülüğü bulunmakla birlikte, her faturanın gerçekliğini araştırmaya yönelik sınırsız bir denetim ve karşıt inceleme yetkisi bulunmamaktadır.
Bu kapsamda, sorumluluğun somut delillerle ortaya konulmadığı ve ödeme emrinin hukuki dayanağının bulunmadığı durumlarda, ödeme emrinin iptali ile birlikte 2577 sayılı İYUK’un 27. maddesi uyarınca yürütmenin durdurulması talep edilebilmektedir.
Nitekim somut olayda mahkemece, ödeme emrinin uygulanmasının davacının malvarlığı üzerinde cebri icra ve haciz sonuçları doğurabileceği, bu durumun telafisi güç zararlar meydana getirebileceği değerlendirilerek yürütmenin durdurulmasına karar verilmiştir.
#EnginŞahin #SMMMSorumluluğu #Vergiİncelemesi
Aşağıda, tapuda düşük bedel beyanı nedeniyle yapılan vergi incelemesine karşı kullanılabilecek örnek savunma dilekçesi taslağı yer almaktadır.
Metni somut olaya göre mutlaka uyarlamanız gerekir.
T.C. …………… VERGİ DAİRESİ MÜDÜRLÜĞÜ’NE
(veya)
T.C. …………… VERGİ DENETİM
KDV Beyanlarında Kafalar Karıştı ❗️
📌 GİB Tarafından KDV Beyanlarında Önemli Değişikliklere Gidildi.
✅ Programlarda Güncellemeye Tam Olarak Yetişemediğinden, KDV Beyanlarında Gecikmeler Yaşanıyor.
📌 Sıklıkla Karıştırılan Konular,
👉 Oranlara Göre İndirilecek KDV Bölümüne Yalnızca ‘Yurt İçi Alım KDV’ ler Girilecek. Sorumlu Sıfatıyla Ödenen KDV’yi Ekler Bölümüne Yazmak Yeterli.
👉 Önceki Dönem KDV Devrinde Yer Değişikliği Var. Ancak, Önceki Dönemlerde KDV Devri Olmayan Firmalarda Beyanlar Uyarı Verdiği İçin Onaylanamıyor. Devri Olanlarda Bir Sorun Yok.
👉 Özel Matrah Bölümü, Sonuç Kısmından Çıkarılarak Matrah Bölümüne İlave Edilmiş. Detaylıca Neden Özel Matraha İlave Edildiği Talep Ediliyor. Ancak, Beyanlar Şu An İçin, Hata Alındığından Onaylanamıyor.
👉 Matrah Bölümüne Ayrı Bir Bölüm Eklenerek, Satışın Türünün “Yurt İçi Teslim” Olup Olmadığı Talep Ediliyor. Ancak, Programlar DBS Aktarımını Sağlayamadığından, DBS’den Tek Tek Düzeltme Yapılıyor.
#EDefter#YıllıkOlsun diyen 10.000 Meslektaş bulabilir miyiz?
Yıllardır yaptığım analize göre rahatlıkla söyleyebilirim ki bu iletiye 1.000 #Retweet gelirse talep var demektir.
Sonrası planlama ve duyurular bizde...
O Zaman Şimdi Söz Sizde...
.
.
.
@MuhasebeBT
SMMM'lerin not alması gereken güncel bir karar🔥
Fatura tutarları farklı olarak beyannamelere yansıtılmadığı sürece, SMMM, defterini tuttuğu mükellefin sahte fatura düzenlemesi nedeniyle ortaya çıkan kamu alacaklarından müteselsil sorumlu olmaz.
DANIŞTAY
ÜÇÜNCÜ DAİRE
Esas No : 2023/10504
Karar No : 2024/1368
🔴YAPI MÜTEAHHİTLİĞİ YETKİ BELGESİ NUMARASI KAYIT İŞLEMLERİ ÜCRETLERİ
📌Müteahhitlik sınıflandırması hesaplanırken son 15 yıl içerisindeki iş bitirmenizin en büyü��ü ve son 5 yıl içerisindeki iş bitirmelerinizin toplamı baz alınır.
📌Mimarlık ya da mühendislik diploması ile Müteahhitlik Belgesi alabilmek için minimum mezuniyet yılının 9 yıl olması gerekmekte ve maksimum 14 yıl sayılmakta ama Şahsınıza ait bir iş bitirmeniz varsa üst yapı olarak mezuniyet yılının tamamı sayılır.
📌Adi ortaklık, konsorsiyum ile işin üstlenilmesi halinde, her bir ortağın Müdürlükten ayrı ayrı yetki belge numarası almış olması ve ortaklarca tüm ortaklık adına yeni bir yetki belgesi numarası alınması zorunludur.
📌Ortak girişiminde Pilot ortağın minimum %51 özel ortağın ise maksimum %49 işi üstlenmesi zorunludur.
Fatura Kesmek için 7 Günlük Sürenin Hesabı
Fatura düzenleme hesabında 7 günlük sürenin takip eden günden itibaren başlaması gerekmektedir.
7 günlük sürenin hesabına Pazar günü yada diğer resmi tatil günleri de dahildir. Sürenin son günü resmi tatil gününe denk geldiği durumlarda takip eden ilk iş günü süreye dahil edilir.
7 Günlük Fatura Düzenleme Süresi Ay Atlayamaz. 3065 sayılı KDV Kanunu’nun 10/a maddesine göre KDV’nin vergiyi doğuran olayın meydana geldiği tarihin ait olduğu dönem KDV beyannamesi ile beyan edilmesi gerekmektedir.
Örnek-1 : 31 Ocakta malın alıcıya tesliminde 7 gün içinde faturası 31 Ocak olarak düzenlenmek zorundadır.
Örnek-2 : 31 aralık sevk irsaliyesi düzenlenerek mal alıcıya gönderildiğinde 7 gün içinde faturası 31 Aralık olarak düzenlenmelidir. Bu yıl için 7 günlük sürenin sonu Pazar gününe denk geldiğinden 8 Ocak Pazartesi günü sonuna kadar fatura 31 Aralık olarak düzenlenmelidir.
Yeni Yıl MÜŞTERİ SÖZLEŞMELERİNİ Yaparken, Yeni Yıl Ücretlerini Belirlerken BU YIL Özellikle İKİ KERE DÜŞÜNMELİYİZ…
✅e-defter sayılarımız artıyor. Üç ayda bir yıl sonu gibi çalışma bizi bekliyor.
✅Meslekte kalifiye ara eleman sorunu var.
✅Geçici Vergi dönemlerinde enflasyon muhasebesi yapılacak. Yani her üç ayda bir BİLANÇO ÇIKARTILACAK.
Bu üç unsuru birlikte düşündüğümüzde; Yeni Müşteri Almak Bir Yana Mevcut Müşterilerimize HİZMET VEREBİLECEKMİYİZ ,Bu Konular Üzerinde Düşünmeli ve Buna Göre Önlem Almalıyız.
Çok samimi söylüyorum bu önlemleri almazsak işin sonu karanlık.
İNCELEME BAŞLADIKTAN SONRA YAPILAN SAHTE FATURA DÜZELTMESİ HAKKINDA
Vergi incelemesine başlanılmasından sonra verilecek düzeltme beyannamesi uyarınca kesilen vergi ziyaı %50 değil %100'dür. Sahte faturaların bu şekilde tamamen düzeltilerek alışlardan çıkarılması ve cezalı olarak ödenmesi halinde ceza mahkemesinde 1/2 indirim alma imkanı gündeme gelebilir.
Vergi incelemesi sırasında müfettişin "şu alışları çıkarırsan hakkında suç raporu yazmayacağım" dediği de vakidir. Ancak inceleme başladıktan sonra sahte faturanın çıkarılması pişmanlık olarak değerlendirilemeyeceği için bu düzeltme suçu tamamen ortadan kaldırmaz. Ancak müfettiş konuyu kapatabilir.
Bu nedenle, düzeltme işlemi inceleme başladıktan sonra suç bağışıklığı yönüyle hukuki koruma sağlamadığından, müfettişin sözünde duracağına kanaat getirdiğinizde ya da en azından 1/2 indirimin önemli olacağını düşündüğünüzde başvuracağınız bir aksiyon olmalıdır.
Sonuç olarak söz konusu işlemi yapıp yapmama kararı, kişinin idari ve adli beklentisi ve teftiş raporuna bağlanabilecek diğer olasılıklar dikkate alınarak verilmelidir.
SMMM'nin kayda konu faturalardan sorumluluğu, faturaların üzerinde yazılı tutarlardan farklı tutarların kayıt ve beyanlara yansıtılmasından ibaret olup, belgenin arkasındaki ticari işlemin gerçek olmamasından sorumluluğu bulunmaz.
İstanbul BİM 6. Vergi Dava Dairesi K: 2020/2399
1 Ocak 2024 İtibariyle E-Defter Uygulamasına Geçmek Zorunda Vergi Mükellefleri Kimler?
2022 yılı cirosuna göre;
📌Sektör ayrımı olmaksızın 3 milyon TL ve üzerinde ciro elde eden tüm vergi mükellefleri,
📌500 bin TL ciro elde eden gayrimenkul ve/veya motorlu taşıt, inşa, imal, alım-satım veya kiralama ile bu iş ve işlemlere aracılık faaliyetlerinde bulunan vergi mükellefleri,
1 Ocak 2024 tarihi itibariyle e-defter kullanmaya başlamalıdır.
📌2023 yılında faaliyetine başlayan konaklama ve otelcilik hizmeti veren bütün vergi mükellefleri 1 Ocak 2024 tarihi itibariyle e-defter kullanmaya başlamalıdır.
📌İnternet ortamında herhangi bir hizmet satışı yapan, mal satan (kendilerine veya aracı hizmet sağlayıcılarına ait internet sitelerinde veya diğer her türlü elektronik ortamda farketmez) mükelleflerin de 2022 yılında 500 bin TL ciro elde etmesi durumunda (cironun sadece internet ortamında yapılması zorunlu değil. 10 TL internetten kalan kısmı genel ticaretinden yapmış olsalar bile e-defter ve e fatura uygulaması zorunlu) 1 Ocak 2024 itibariyle e-Defter uygulamasına geçmeleri gerekir.
@birgaripdunya12 Savunduğunuz düşüncelere göre. Çerkezler, lazlar ve diğer dilleri yok olan Türkiye’deki milletlere ne diyeceksiniz. Kesinlikle bireysel çapa veya sizin dediğiniz gibi masumane çapa (devleti küstürmeden) Kürtçeyi kurtaramayacaktır. Devlete statü kabul ettirilmeden çözümü yok.