Selain gula dan dadah, kemewahan juga adalah satu ketagihan.
Contohnya, once kau berjaya beli Starbucks, kau nak beli lagi dan lagi. Kemudian kau mula rasa bare minimum kau adalah Starbucks. Kau dah mula tak pandang kopi warung sedangkan kau tahu yg duit kau tak banyak mana.
Mereka yang bujang enjoy life bujang, spend time for yourself.
Mereka yang kahwin tak ada anak, enjoy life with your partner.
Mereka yang ada anak, enjoy life membesarkan anak.
Just enjoy every single phase in your life👍
Of course hidup akan ada cabaran.
Enjoy the challenges😊
Jenis orang yg tolong family ni memang tak kaya. Tapi kalau kita tengok dorang, tak pernah akan putus rezekinya, takkan putus makanan, takkan putus duit. Tak tahu macam mana, tapi Allah akan cukupkan dekat mana2 pun. Niat kita ikhlas dari hati, selagi mampu jangan kedekut ✨
Personally for me, growing up as a Muslim, I do need my religion. I hold firm to the thought that apa benda yang aku buat pun sekarang, in the end this is just a temporary phase of living and there's a bigger, permanent playing field that I should strive for; the hereafter
Hai saya tgh kumpul duit for second baby ! mintak jasa baik semua untuk support business kecik saya ye..korang boleh follow kedai shopee saya pn dah cukup 🥰😄 saya jual asam celagi masam manis pedas
mntak kak @adibahnoor rt ye .. tq so much 🥺
https://t.co/y4V9mXG94w…
Bayangkan kes sangat tinggi, kerja pun tak ada, dah nak dekat 2 bulan duduk rumah, tak ada perubahan. How are these people going to survive?
Ya Allah, kau mudahkanlah urusan sesiapa sahaja yang dalam kesulitan. Lindungilah kami Ya Allah. 😞
Makcik aku positif Covid, tak sempat vaksin dan kena tahan ICU. Atuk dan nenek aku duduk dengan dia. Atuk aku dapat Pfizer, sah positif dan demam 2-3 hari lepas tu elok. Nenek aku dapat AZ, tidur sebelah atuk aku rilek tak jadi pape.
Kesimpulannya cucuk vaksin ya anak anak.
Sebagai seorang content creator, in order to have a long relationship with clients, and make sure both sides dapat win-win situations, this is what i do (Thread) :
Makin hari makin teruk. Rakyat dah dikurung sebulan lebih.
Tak boleh keluar kerja, sekolah tak boleh buka, kedai banyak yang terpaksa ditutup dan gulung tikar.
Tapi apa yang rakyat dapat? Kes makin naik!
Hari ni dah cecah 8,868 kes!
@AimanNahzeri Tak pulak dia mention pasal pemimpin yang akan disoal juga dalam kubur. Kalau rakyat rasa dizalimi, dah jadi pemimpin yang zalim. Takkan duk syok perli rakyat ja, sorang buh sedaih. Aku sakit hati betul lah.
My random thought; okay bagus dia nak bagi vaccine to student, i agreed. But can yall prioritize the people who already registered since Feb on your 70million app tu??? Like yall so random gila, tiber je like “ok kita bagi calon spm,stpm la pulak”
@AdDien90 Entahlah kerajaan sekarang ni sangat2 selfish. Tak fikir langsung pasal rakyat. Semua nak jaga kepentingan diri sendiri. Diorg tak fikir ke satu hari nanti diorg akan mati dan disoal atas amanah yg diorg dapat 😢
Walaupun sebahagian besar rumahnya musnah, tetapi ibu ini tetap kembali, beliau kembali semula ke rumahnya demi sebuah kehidupan. Beliau kembali menyediakan juadah untuk anak-anak nya, walaupun hanya tinggal saki baki kecil sahaja dari sudut ruang dapurnya ...