Ya jangan percaya ๐ susu formula banyak gula dan berpotensi menyebabkan anak taknak makan makanan lain.
Anak selepas umur setahun, dah boleh introduce FULL CREAM MILK.
Saya memang bagi anak full cream milk selepas setahun.
Sebab:
โ anak dah boleh makan. Dia sepatutnya dapat khasiat daripada pemakanan macam ikan, kacang, nasi, buah, sayur, etc.
โ anak masih sesekali breastfeed ibu (kalau yang masih breastfeed)
Kalau saya, saya memang beli ini je:
https://t.co/7djCTSmxDU
Pastikan label FULL CREAM, bukan label Family atau 1-3 tahun dsb
Hakikatnya, lelaki TAKKAN faham bagaimana rasa mengandungโฆ jadi banyak juga lelaki yang reluctant untuk guna kondom pun
Tapi kalau suami tu memahami dan berempati dengan isteri yang penat mengandung dan menyusu, dorang akan setuju untuk jarakkan kehamilan
Apapun, memang takda perancang kehamilan yang 100% boleh cegah kehamilan. Paling tinggi pun 99%. Dan 1% punya chance itu ada kuasa lagi HEBAT. So kita merancang, Allah pun merancang
Teringat ada isteri kena kecam sebab meluahkan rasa โsedihโ dan โdownโ bila pregnant masa anak masih bayi padahal dia dah pakai perancang. I can empathise on the feelings because masa anak baby, I was super scared kalau ter-pregnant. Penat menyusu ni sangatlah penat. Tambah mengandung. Memang emosi boleh haywire ya
True story. Abang ipar punya gaji tak naik2, rezeki camtu je pastu dia tersedar and cakap kat kakak โpatutla. Sebab saya bagi awak banyak tu je tak naik2 dah bertahun2โ. Lepas dia bagi lagi banyak kat kakak, memang rezeki dia melambung2. TAPI..