GAJI & RUMAH KITA
Semalam banker Maybank saya bercerita, ada pembeli dengan gaji RM1600 nak beli rumah harga RM245,000.
Dia berkenan sangat nak rumah tu juga.
Macam macam cara dia usahakan untuk dapat beli rumah tersebut, mintak kakak sedara sebagai penama kedua dan sebagainya.
saya hanya dengar sahaja.
Jika harga kediaman RM245,000, ansuran bulanan kita sekitar RM1,200 sebulan. Gaji hanya berbaki RM400 sahaja.
Lagi pun agak susah bank nak bagi pembiayaan.
Kawan kawan,
Ada beberapa pilihan jika kita dalam keadaan adik ini :
1. cari kerja lain yang pendapatan kita lebih besar dan baik.
2. Beli kediaman dari pasaran subsale atau lelong yang lebih murah.
3. Tangguh dulu pembelian hingga kita benar benar bersedia dan mampu.
Apa lagi pilihan yang ada kawan?
Kongsian Azizul Azli Ahmad
#TabungRumah
“Kau boleh la duduk dengan parents”
Betul kami memang bertuah. Tapi ramai tak tau kami bukan duduk saja, jaga mereka, dengar keluhan hari2 mereka tatkala abang dan kakak mempunyai kehidupan mereka sendiri
Sabar jangan cakap. Rasa nak maki setiap hari tapi sedar syurga itu MAHAL
ANNOUNCEMENT! 📣 Meet the 24-50mm F2.8 G lens - the newest Sony E-Mount full-frame standard zoom ⚡ This lens is compact, yet delivers high-quality imagery with a constant F2.8 aperture. Whether landscapes, portraits, photos, or videos are on the shotlist, this lens can do it all. Where will you take the 24-50mm F2.8 G?
Get ready because pre-orders for the 24-50mm F2.8 start tomorrow (02/22)! Tap here to learn more. 👉 https://t.co/n3huFRrzk0 #SonyAlpha
Selesai solat jumaat tadi,
Aku duduk sekejap. Aku agak penat, stress akhir akhir ni.
Mungkin sebab sales jugak. Bukan takda, ada. Tapi tak capai target aku.
Aku duduk, tenang kan diri.
Aku tak buat apa, temenung pandang minbar.
Otak aku betul betul nak rehat.
Tiba tiba,
Semua orang patut belajar affiliate marketing in 2024!!!
Salah satu cara yang senang untuk gain side income especially for students.
Yang ada free time tu pls buat. Serious tak rugi and berbaloi.
Ni antara commission affiliate i pernah dapat:
It’s my dream mas! 😭😭😭
Kalau tipu cakap pergi Europe pun agaknya orang akan percaya kan?
Padahal kat Bali je… dah lama plan nak datang sini akhirnya sampai jua 🥹
Yes, sebut betul-betul nama dia, PONDANU! Singkatan untuk Pondok Dajan Danu di Bedugul.
A must stay!
Nak,
Berkahwin selepas 30 tahun tetap terindah.
Berkeluarga selepas 35 tahun tetap terbahagia.
Beli rumah pertama selepas 40 tahun, tetap sebuah kejayaan yang patut kamu raikan.
Jangan terkejar-kejar dek kerana mulut orang.
Hidup kamu, kamu yang corakkan.
Ramai tanya,
“Amer, kenapa a7iii ? Kenapa tak upgrade a7iv”
Bagi aku a7iii da cukup baik untuk workflow aku.
Ni some unedited photos aku shoot
#Sooc
Sebab tu a7iii ni cukup je bagi aku.
Kalau upgrade body pon, payment sama je.
Baik aku beli lens. HAHA #My20Cent
Antara progress yg aku paling bangga tahun ni adlh berjaya sediakan tmpat tggl yg kami berdua impikan. Rumah ni masa awal2 mmg takut nk msuk tp aku rasa ada potensi, & alhamdulillah tercapai idea aku. Mostly perabot aku cari 2nd dan refurbished. Yg penting wife happy, aku happy.
"Sitting is the new smoking."
Yup. If you sit more than 6 hours a day, you're destroying your body and ruining your health.
Here are 5 exercises to reverse the damages of sitting: