@meinmokhtar Soalan awk sprti tiada rs tggungjawab dgn apa terjadi. Prtama sekali mngaku dgn org rumah, lepas tu prgi jumpa belah perempuan. Bincang elok2. Sementara ada masa ini, perbaiki mana silap.
@brgsjks kena tahu juga asal-usul dia, pastu kena tahu medan perang dia. dlm cerita tk dk build up langsung. tup tup terus war. jadi kena tahu juga sejarah dia
@Haziqmahmur90an Apa yg ditegur tu sy setuju, cuma bila dia kata 'you're invited' maksudnya kita blh pilih untk prgi/tak pergi. Klu prgi tetiba ada serve arak, blh pilih untk tk minum mahupun makan klu was-was. Baik ke jahat ke tu pilihan masing2. Prgi sekadar memeriah suasana tak salah kot.
@meinmokhtar Ada kes hampir sama mcm ni, so laki biaq je la. Last2 bini betul2 overweight then kena symptom serangan jantung. Baru dia tahu realiti tu mcm mn. Sdgkan laki dia ajak dia prgi jogging brsama. Dia prgi tuduh kata laki dia gemuk pula.
@meinmokhtar Klu parent alert, then inform diorg situasi sebenar. Dan parent kmgkinan besar anon akn masuk campur settle masalah ini. Semoga dipermudahkan urusan.
@meinmokhtar minta setiap kali bila nk end of iv, suruh mrk call semula klu tk dpt offer. klu mrk senyap, call sndiri dn tnya apa yg meet requirement mrk. klu mrk baik hati, mrk akn inform sbb sekian sekian. then baru kita baiki diri untk next iv. smga dipermudahkan urusan.
@IniAlalalannn Rata-rata kata addmath susah. Ketika masuk F4, sy msh lg brda di sklh dekat kampung sblm masuk ke sklh teknik. Sy rs cikgu yg ajar main peranan penting. Ckgu sklh dkt kmpg ajar tk faham lgsg. bila masuk sklh teknik, topik sama silibus sama tp faham pula.
@meinmokhtar Anon trlalu muda dgn dunia realiti. 3 tahun brsama, tkkan tiada skali dia bentang pelan hala tuju hubungan. Ke anon skadar tempat dilepaskan nafsu? Think anon, think!
@meinmokhtar Smua org brhak mmberi pndapat. Pndpt mrk tu brdasar pengalaman mrk belum tentu sama dgn yg org tnya. Jd tk semua pendapat tu blh jd pndorong keputusan kita. Baca, hadam, faham dn belajar yg mn patut & tak patut guna. Jgn jd lembu ikut ckp org, hidup kena cermat dlm mmbt kputusan
@meinmokhtar 'Malas betul nk layan'. Sdgkan dia kerja hari ke hari utk sara anon dan keluarganya. Reward suami anon klu dia minta, tak mati eh. Skurangnya dia rs usaha/titik peluh dia dihargai.
@meinmokhtar berat kes ini. cakap kat dia "klu dh tak mampu, sila hantar sy kpd mak bapak sy semula dgn cara yg elok sprti mana awk ambik sy dr mak bapak sy dlu ketika akad nikah"
@meinmokhtar Kalu punca dr pekerja sndiri, maka pekerja tggung. Cnth: kena speed trap, parking tk da kupon, tak da lesen memandu, dsb
Klu punca dr company maka company kena tggung. Cnth: roadtax tk da, insurance tk da, kenderaan tk lepas puspakom, dsb