Ramalan harga iPhone 18 Pro dan Ultra
iPhone Ultra -RM12,499
iPhone 18 Pro 256GB -RM5,999
iPhone 18 Pro 512GB -RM6,999
iPhone 18 Pro 1TB -RM7,999
iPhone 18 Pro Max 256GB -RM6,499
iPhone 18 Pro Max 512GB RM7,499
iPhone 18 Pro Max 1TB -RM8,499
iPhone 18 Pro Max 2TB -RM10,499
selama gaji dibayar lakukan saja tugasmu, dimana ada manusia disitu pasti ada konflik. jangan resign hanya karna prasaan emosimu. ingat! pengangguran tidak punya kehormatan dimata orang lain.
Tiba-tiba keinget kata Habib Jafar:
“Yang tidak sampai ke kita, tidak perlu dicari tau.
Yang sampai dari mulut orang lain, tidak perlu dipercaya.
Dan yang sampai langsung dari orangnya, dimaafkan.”
Variasi warna iPhone 18 Pro yang dijangka dilancarkan pada September tahun ini.
Tahun ini Apple melancarkan empat model iPhone, iaitu iPhone 17e, iPhone 18 Pro, iPhone 18 Pro Max dan iPhone Boleh Lipat yang mungkin dikenali sebagai iPhone Ultra.
The iPhone 18 Pro and iPhone 18 Pro Max will reportedly be available in four new colors: Dark Gray, Silver, Dark Cherry, and Light Blue 🔥
Source: Macworld
Agak mendalam apa yang diperkatakan oleh Tuan Haji Zainal Rashid Ahmad di hujung podcast nya bersama Yousaf.
“Tak guna dapat rumah tangga yang stable, tetapi isteri kita menderita untuk stable kan rumah tangga” 🥹
Sebabtu i tak pernah percaya bila orang cakap;
“dia ni mulut je jahat tapi hati baik”
bcs orang yang hatinya baik takkan pernah terfikir nak sakitkan hati orang lain dengan kata-kata yang menyakitkan.
suka banget dengan kalimat ini :
"Jangan menertawakan badai orang lain hanya karena langitmu sedang cerah."
tapi, jangan lupa juga sebaliknya :
"Jangan menghujani matahari orang lain hanya karena langitmu sedang badai"
Just heard this today
"Bahkan kamu tau? Di dalam surat Al-Ikhlas tidak ada kata ‘ikhlas’. Karena proses mengikhlaskan itu sangat halus, sampai suatu hari kamu sadar, kamu sudah lupa, dan rasanya tidak sakit lagi."
hidup cuma sekali.
so it's okay kalau kita pernah salah.
salah pilih, salah percaya, salah langkah, it's part of learning.
asalkan you learn and move forward, that's already brave. that's how you take responsibility for your life.
Sebab fitrah wanita itu sendiri bila dia dah rasa selesa, selamat, dikasihi, dihormati dan dihargai, dia akan jadi submissive tanpa disuruh. Women don’t have to be trained, forced to. It comes naturally.
SULTAN PAHANG BERTITAH JANGAN BERDIAM KETIKA AGAMA ISLAM DI HINA.
Rakyat ingin melihat si pelaku itu dikenakan hukuman yang berat.✊🏻
Kredit : Kesultanan Pahang
Jika disabit kesalahan oleh mahkamah mengikut akta komunikasi & multimedia 1998 dia ni akan kena denda RM500,000 dan 2 tahun penjara.
Lepastu masuk penjara org tanya “kau masuk penjara sebab apa?”
Sebab upload gambar pijak Al-Qur’an..tahu lah nanti dlm penjara kena pijak ramai2.
Cantik ayat ni “Kahwin itu lama, seumur hidup.”
Jadi carilah yang suka borak dengan kau, teruja bila dengan kau, sayang dia konsisten, tahu bersyukur dan bangga ada kau.