@JatIkhwan Mutiara ville memang tak selamat since aku sewa sana 2015-2016 dalam setahun saja mcm2 kes. Kasut kena curi, balik keje lif penuh darah, kawasan callgirl, arab gaduh negro gaduh. Samun dalam gated area, mcm2 lagi lah.
Sedihnya, datang jauh dari Sarawak ke Cyberjaya nak belajar tapi kena rompak dan bunuh dalam rumah sewa sendiri. Tak ada kesan pecah masuk, orang dikenali atau orang yang tahu kediaman Mutiara Ville? Tapi tak lama pasti kena tangkap, polis kesan jejak belanja guna kad si mati.
Kalau accident OTW pergi kerja, boleh claim PERKESO ke?
Jawapan: Boleh! Tapi ada syarat. Ramai pekerja tak tahu hak sendiri, so aku ringkaskan dalam thread ni 👇
[LONG THREAD]
This happen during Diploma kt asrama / dorm?
My classmate dtg bilik, tapi pelik sebab bukan dia yg ketuk pintu like kebiasaan, roommate dia yg ketuk pintu.
After dia masuk dia duduk kt bucu katil roommate aku, tetiba nangis! Igtkan kenapalah, kitorang pon...
Borak dengan kawan seorang cikgu yang bakal berkahwin tahun ini. Katanya perit juga nak kumpul duit kahwin dalam masa setahun ini. So nasihat i kepada mereka yang belum berkahwin, simpan lah duit walau belum ada jodoh. Sekurangnya dah jumpa jodoh tinggal tambah-tambah je🫰🏻