Aku sempat la pegang duit not rm500 & rm1000 ni dulu.. masa tu kecik lagi.. tak tahu jugak kenapa 2 keping not ni dimansuhkan..
Terbaca satu komen dari fb Ahmad Afifi.. dia terangkan mcm ni..
Capital control selepas Tun M pecat Anwar Ibrahim. DSAI pengikut mahzab IMF. Tun M tak suka dengan idea IMF dan World Bank. Masa tu salah satu nasihat adalah tidak dagangkan RM diluar negara dan untuk memastikan semua duit tu masuk Malaysia dan tidak disimpan diluar negara, kerajaan menarik balik nilai not RM500 & RM1000 dari pasaran. Masa tu Tun M tambat duit pada RM3.8 = USD 1. Ianya bukan sangat pada money laundering tapi mengelak RM digunakan sebagai alat spekulasi mata wang.
Menarik juga info ni
@1LOVEKMG dia tengok perspektif jugak tauu. water filter dengan air masak lebih kurang sama ja. dua2 takde mineral yg diperlukan dlm badann. i rasa people more sick even minum air masak hari2 sbb takde mineral like selenium, magnesium. take a pinch of sea salt in every drink.
Setiap kali keluar, cuba wajibkan diri bawa buah sebagai bekal anak. Kalau gigi anak dah penuh dan pandai makan dengan baik, bawa kacang.
Bila travel, bawa telur rebus, tempe, ubi, buah, dll.
Ajar dan fahamkan anak bila lapar atau rasa nak mengunyah, kena cari real food berbanding biskut, roti atau jajan.
Sayang sampai sorga arwah2. Dpt jumpa mak mertua 1 kali je. Sbb nk kenal2 dulu.
Mak farhan happy kemain. Jumpa bulan 10 ke 12 mcm tu. Bulan 2 meninggal. Tk ada rezeki nk tgk farhannn kawinnn. Its okay. Skrang fasa bawak bilal p kubur kutip daun kering. Semua 1 tmpt.Sonang ziarah
Kita nk kawin sept, tp tempoh eddah mak belum habis. Kita extend 1 month, sbb tu kawin oct. Sehari sebelum kawin, p la bawak mak kubur sbb bru habis eddah kan. Mak “abang, nabilah nk kawin esok” 😭😭😭
Dengan laki lepas kahwin tu.
Farhan sedekah kan alfatihah la lepas solat fardhu. Sebut nama ayah dia, ayah aku, n mak dia. Nama penuhhh ok
LANCAR !!!!!!!
Lagi la kita jatuh hati, so maksudnya dia mmg lepas solat fardhu je doakan arwah2 yg paling dekat. Sampai la skrangggg.
Berhentilah menayangkan drama yang menormalisasikan hubungan songsang. Jangan racuni pemikiran generasi akan datang sehingga perkara yang Allah larang dianggap biasa.
TERKINI
Menteri Hal Ehwal Agama, Dr Zulkifli Hasan memaklumkan pihaknya membantah penayangan Drama Madu dan Racun lakonan Elisya Sandha, Uqasha Senrose dan Alif Aziz kerana drama itu menayangkan unsur LGBT yang tak patut ditonjolkan pada umum
P/s Skrg kita serahkan kepada Kementerian Komunikasi untuk tindakan selanjutnya
Tidak menyakiti hati suami, tidak menyusahkan suami, tidak meninggikan suara kepada suami. Itulah indahnya akhlak Sayidatina Khadijah رضي الله عنها, teladan yang wajar dicontohi oleh para isteri.