This guy on TikTok said: “I used to think communication was key in a relationship.. until I realized comprehension is. You can communicate all you want w/someone but if they don’t understand you, it’ll never reach them like you need it to.” And I just—- ✍🏽
Satu yg i selalu ingatkan diri i, apa apa keputusan yg kita buat, leave it to Allah.Don’t think too much about it because we have no control over what’s going to happen in the future. Kalau jadi, itu lah yg terbaik, kalau tak jadi, adalah yg lebih baik Allah simpankan utk kita 🥰
I ni trusted seller ya. Dh jual tiket2 attraction ni dh almost 2 years. So far Alhamdulillah, xda apa2 issue. If ada yg rasa I ni scam, then u guys boleh ja beli walkin dkt kaunter. Jgn pulak nnti bila dh smpi kaunter tiba2 tngk harga mahal bru kalut nak deal dgn I 😂😂
Had a Grabfood delivery just now. After taking it, the rider asked me if he could use the space outside to pray. And Im like huh? The outside he is talking abt is literally there on the roadside beside my car near the dustbin and it was drizzling.
I ada tengok satu ceramah ni pagi tadi & i rasa beratnya lah tanggungjawab lelaki. Dia ckap,
'Allah makes men responsible financially. You can’t force your wife to work if she doesn’t want to. So basically her money is hers and your money is hers as well'
Ok, untuk lelaki, ni aku nak bukak kelas sikit pasal tuala wanita dan kenapa kita ada 'kemiskinan haid'.
Sumber: pengalaman aku sebagai tukang beli barang keluarga, kelas agama 2-3 tahun lepas, pelajar biologi, perangai aku yang kuat tanya benda yang aku tak tahu tanpa segan.
In case ada yang tak tahu, perempuan bukan pakai pad sehari satu ya. Every few hours kena tukar kalau tak nanti 'bocor'.
Ini bukan masalah tak reti jaga financial ke apa untuk beli. Read more on period poverty.
I suka perasaan bila orang trust dekat kita. Walaupun kadang kadang baru first time jumpa, tapi dh boleh cerita semua. Trust tu sendiri is an expensive feeling kan? To trust someone :-)
Tiba-tiba rasa sebak sebab tak semua rentas negeri dapat jumpa mak ayah. Ada yang sudah pergi selamanya ketika pkp, lockdown. Semoga mereka semua ditempatkan di kalangan orang yang beriman. Stay strong kepada mereka yang kehilangan orang yang tersayang. ❤️
for anyone who needs to hear this, if your mental health isn’t the best right now that’s okay. you don’t need to be ur best all the time, you don’t need to be productive everyday. if u want to lay in bed & sleep that’s okay. stop being hard on yourself, ur doing the best you can.