Saya lah salah seprang yg xguna budi tu..kita kasi licin budi tok laki dlu…tu pon masih ada baki 100l lebih lg…walopn bln 10 aritu rata berjalan…kl-batu pahat, kl-taman negara pahang-jeli-seri iskandar-sungkai-kl…masih ada balance lg…
Budi95’s first month results are shocking
1.over 13 million users joined,
2.RM800 million in subsidies distributed,
3. yet only 0.6% of drivers reached the 300-litre limit.
4.Government safe estimate 2.5 - 4 bilion per year
Nice move
Adik2 yang dapat keputusan SPM yang cemerlang tapi taknak sambung belajar sebab ibubapa takde duit, atau kenal kawan2 macam ni; DM & kita bantu sebaik mungkin
Saya akan pastikan maklumat sahih dulu sebelum tunjukkan cara untuk minta bantuan, case to case basis
Bantu RT!
Elakkan bergurau dengan rakan “eh kau bukan kena ikat ke Ramadhan ni?”. Kawan kita bukan syaitan dan tak baik mengatakan sebegitu. Syaitan adalah sekeji makhluk yang direjam adapun manusia adalah makhluk yang Allah muliakan.
Kita sama-sama betulkan kalam kita.
Hw i encounter 2 situation ni sebab dua dua pernah jadi to my kids.
1. Kes tolak. Kalau anak tu umur 5 tahun above, i akan firm. I akan tegur dia tak kisah lah depan parents dia ke apa, i tetap akan firm. What he did was wrong dan perlu ditegur. Kalau bawah umur, i tegur biasa jela.
2. Kes gigit. I akan inform cikgu, kalau sampai lebih 3 kali, i takkan bagi muka lah kat cikgu tu and also the parents i akan contact.
As a mother and teacher, untuk kes gigit of course i faham the situation. Its normal untuk jadi among the toddlers. Tapi kalau asyik kena gigit, cikgu tu memang nak kena haha.
Aku teringat dulu ada member sorang ni dia cukup particular bab halal dlm makan. Ada satu masa tu aku dah fedap, sebab dia tanya telur Omega yg aku selalu beli tu halal ke tak. Utk matikan concern dia, aku ckp
“Kau tak boleh mkn telur ni.”
Kenapa Jarr?
“Ni telur luar nikah.”