Bila kita fresh grad mula bekerja, technical skills kita rendah
Akan ada banyak yg kita kena catch-up
70% pula akan kerja dlm situasi yg tak diajar di sekolah atau IPT
Hanya 1 sahaja kita boleh buat:
Jadilah orang yang boleh diHARAP
Beri best effort
Always on time
Jaga adab
A Transport Ministry special task force found the deadly Gerik bus crash that killed 15 UPSI students last June was caused by brake system failure, compounded by the driver’s actions while descending a slope.
The loss of control stemmed from a combination of mechanical failure and unsafe driving behaviour.
🧵1
The speed at which FF announced this is the only clue you need -
Gov has been keeping this in their pocket, and was just looking for an appropriate excuse to shove it down our throats.
Some crucial points:
1. Even if you support age verification for social media (which is understandable), you should NOT support mandatory linking of a government-issued ID to social media profiles.
2. Gov should do the legwork first - come up with an OPEN-SOURCED mechanism for a way to prove age with zero-knowledge (meaning: the social media platform only verifies that you are > 12 or 18), without the social media platform ever knowing your official identity.
3. Don't be naive. Election season is coming up. There's a reason gov wants this - it is a direct route to shutting down free expression. Let me remind PH folks - one of the crucial tools in toppling the corrupt Najib gov was a free Internet.
Don't allow the gov a free pass on this. Just because we agree with the goal of protecting children, doesn't mean this is the solution.
And a final thought - if it wasn't painfully obvious already, PH no longer represents the principles they tunggang to win.
Siapa yang akan anda undi?
PH, yang telah membenarkan banyak jerung dibebaskan, dan seterusnya munkin Najib (sama ada secara kesilapan atau dengan niat)?
PN, yang kini menyokong pembebasan Najib?
Atau BN, yang sentiasa mahu Najib dibebaskan?
Betapa suramnya masa depan M'sia.
Tak faham aku kenapa orang sekarang cari kerja tak gunakan ChatGPT.
ChatGPT boleh tolong banyak benda tau (Kalau betul prompt nya)
Nah, korang copy paste je 10 prompts ni:
For context gaji Vivy for both30 Maple and FV is around RM70,000 per month.
Ya. RM70k sebulan.
Ko kena kerja setahun dik nak dapat banyak tu. So tak payah la beria jadi macai orang kayer.
Done joyah 🤌🏼
@mynewshub Please spread this word:
Everytime you’re listening to GISB songs, please remember about the violence that they’ve done to the kids.
Malaysia ni bukan boleh percaya, silap2 penyanyi lagu GISB tu pula radio podcast panggil lah dapat gift TikTok lah sebab ‘viral’.
SFA telah mengesan bakteria E. coli dalam produk Kuih Bulan Snow Skin Signature Yam keluaran Baker’s Cottage melebihi had yang ditetapkan.
Sebagai langkah berjaga-jaga, produk ini sedang ditarik balik dari pasaran Singapura
Thread.
SFA telah mengesan bakteria E. coli dalam produk Kuih Bulan Snow Skin Signature Yam keluaran Baker’s Cottage melebihi had yang ditetapkan.
Sebagai langkah berjaga-jaga, produk ini sedang ditarik balik dari pasaran Singapura
Thread.
@jom_komen324@localrkyt Tapi itulah malangnya hidup bukan untuk makan je. Phone kat seluruh Malaysia sama harga. Nak pergi haji kos pun sama. Bayar bil api pun kos yang sama. Nak beli kereta pun harga seluruh Malaysia sama. Majikan dapat jobs pun bayaran sama. Tak adil betul untuk mereka kan?