Jangan lupa selipkan doa ini bila habis solat :
- Dapat jodoh yang baik, penyayang, bertanggungjawab.
- Dapat mertua yang baik, sayang kita, dan terima baik buruk kita.
- Adik beradik pasangan terima kehadiran kita.
- Pasangan dinikahi dapat menjadi sahabat dunia dan akhirat.
relationships are healthier when the goal is to experience life together & not to try to make the person into who u want them to be or to make them do what u want them to do.
Sebenarnya 'me time' ni sangat penting ya. Untuk mengekalkan kewarasan minda. Tak perlu nak keluar ke apa ke. Dapat duduk diam diam dalam bilik takde orang kacau pun dah cukup nikmat dah.
You might think people only need to heal from bad relationships. but the truth is people are healing from hateful parents, betrayal from friends, sibling feuds, academic problems, stressed in their works. always remind that not everything is about romantic relationships.
Mama cakap :
"Kalau jodoh sampai awal, rezeki untuk bersama pasangan untuk tempoh masa yang panjang..."
Tapi,
"Kalau jodoh sampai lambat, maknanya rezeki untuk jaga ibu bapa untuk tempoh masa yang panjang.."
Dua dua pun ada hikmahnya. ♡
Kalau rasa berat nak solat cuba baca doa ni :
“Wahai Tuhanku, jadikanlah aku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku.
Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku”.