Sebab tu dpt peluang balik kg, alhamdulillah sgt.
Dpt spend time dgn family dpn mata skjp. Org yg duk merantau ja fhm perasaan tu.
Tapi ada yg ckp, anak mak pulak. Allah.
Kalau Allah ambik parents aku pun, aku tak rasa terkilan sgt sbb ada rezeki dpt balik jmpa depa,aku balik
Hidup kita akan berubah selepas kita masukkan jasad orang tua ke dalam liang lahad.
Jadi masa yang ada, buatlah apa yang patut.
Jangan masa depa takda baru teriak.
Masa hidup kita buat leweh.
Pengalaman kematian ahli keluarga.
Sedih itu masih boleh dihadapi. Lama kelamaan akan berkurang.
Namun satu perasaan yang tak akan hilang adalah penyesalan.
Menyesal tak buat itu dan menyesal tak buat ini - semasa ahli keluarga masih ada.
Masa yang ada ini buatlah sesuatu.
Aku jarang sekali cerita hal aku dan family. Tapi hari ni taktahu kenapa,tapi aku nak sangat kongsi
Seperti yang segelintir rakan X tahu, aku dah jadi abah kepada serg anak lelaki berumur 2bulan.Aku nama kan dia Tuah, sebab bagi aku, terciptanya dia dengan sangat ajaib bagi kami
Ada terdengar ustaz cakap,
"Kita sebagai manusia, jangan ada 2 benda dalam hidup.
1) Risaukan atau terlebih risau perkara yang tak berlaku lagi,
2) Jangan menyesal dengan perkara yang dah berlaku.
Insya-Allah kalau tak ada 2 perkara ni, hidup akan jadi tenang".
Bila orang tanya apa yang susah jaga orang tua ni.
Aku nak explain panjang panjang pun malas.
Begini.
Esok kau cuba larang mak pak kau jangan makan manis dan tepung.
Kalau kau gagal dan diorg makan juga,tandanya kau tak cukup berkaliber.
Belum masuk part ubat ya.