4. Control your expenses
Most people upgrade lifestyle setiap kali income naik.
Naik gaji RM1000, spending pun naik RM1000.
Hasilnya? Simpanan tetap RM0. 😂
Rule of thumb: At least 50% of any raise should go straight to investments.
More self-love. Bila dah percaya pada perancangan Allah. Rasa macam tak ada masalah pon. Sebab tak ada pon fikir nak terkejar siapa siapa. Siapa nak jaga hati kita. Kita usaha cari rezeki, ada masa rezeki masuk. Mental-free.