Bila saya simpan emas, duit masih habis tapi sebahagian yang dah jadi emas, saya tak cuit.
Alhamdulilah. Ini cara paling berkesan untuk saya.
Anda macam mana? Klik https://t.co/4ScqyRfYLx kalau nak cuba simpan emas pula.
Kata guru saya, urus kewangan bukan tentang matematik semata-mata tapi bagaimana kita urus emosi.
Walaupun gaji besar, komitmen tak banyak tapi masih gagal menyimpan sebab gagal awal emosi nak berbelanja.
Harga emas naik atau turun, itu bukan dalam kawalan kita.
Tapi, setiap sen yang masuk dalam akaun kita, itu kita boleh kawal.
Nak belanja lebih atau kurang.
Nak simpan banyak atau sikit.
Itu pilihan dan keputusan yang kita buat.
Dan emas bukan segala-galanya namun emas adalah permulaan kepada jalan nak membina kekayaan.
Improve kewangan dengan menabung emas serendah RM100,
https://t.co/teuHNnVpDT
Emas bagus jika kena pada fungsinya.
Duit juga perlu jika pandai menguruskannya.
Yang kurangnya bukan pada emas atau duit tapi pada diri kita yang taknak belajar tapi nak cuba semua benda.
Emas ni satu daripada banyak alat kewangan yang fungsinya untuk menyimpan nilai.
Selain daripada 1 dinar, 5g ni juga antara hot item di Public Gold.
Sekarang dah boleh dapat penjimatan jika beli di website.
Misi kumpul 5g bermula 🔥
Buka akaun Public Gold di sini : https://t.co/4ScqyRfYLx
Walaupun harga emas makin meningkat, sebagai penyimpan emas Public Gold, kita masih boleh simpan emas dengan bajet serendah RM100 sahaja melalui akaun GAP.
https://t.co/pWjghK9dhR
Nak mengajak tapi macam tak mengajak.
Nak bercakap tapi macam tak bercakap.
Kita ni manusia. Walaupun belajar tak tinggi mana, kita faham bahasa badan orang.
Emas tak ada magik.
Tapi kalau kita simpan emas dengan ilmu, magik itu boleh berlaku.
Dari 1g pertama, boleh ada 100g.
Dari sekadar angan-angan, berjaya direalisasikan.
Bukan emas yang jadikan kita kaya tapi ilmu tentang emas yang jadikan kita kaya. 😊
Dalam jangka panjang, harga emas tetap meningkat. Cuma persoalannya, berapa gram emas yang kita dah ada waktu itu?
Jangan buang masa lagi. Jom mulakan simpanan emas anda sekarang!
https://t.co/teuHNnVpDT
Siapa yang simpan emas 4 tahun lepas, hari ni dah untung lebih 100%!
Guru saya selalu pesan, kalau simpan emas untuk tujuan 2 tahun ke atas, tak perlu buang masa monitor turun naik harga harian.
Fokus dan pastikan simpanan emas kita bertambah setiap bulan.
Mana lagi seronok, harga emas turun atau harga emas naik?
Bagi yang faham ilmu emas, dua-dua pun seronok!
Bila harga emas turun, masa tu peluang untuk kita top up simpanan emas lebih banyak dari biasa.
Bila harga emas naik pula, kita senang hati sebab nilai simpanan makin tinggi.
Jadi, kalau dah capai target simpanan, kita untung sebab tak perlu jual semua emas.
Sebab tu guru emas saya kata, simpan emas tak perlu tengok harga tapi fokus tambah gram emas yang ada.
Simpan duit cukup untuk kegunaan kurang 2 tahun.
Untuk kegunaan jangka panjang, alihkan simpanan tersebut dalam bentuk emas dan aset yang boleh selamatkan nilainya dari merosot.
Dah ready RM100, klik https://t.co/teuHNnVpDT dan mula kumpul emas.