15 tahun frontal lobe pun tak fully develop lagi, lelaki nak ke pikul tanggungjawab besar jadi wali (kalau dah anak) masa umur 16, 17t tahun. sedangkan lelaki yang 30+ pun mengelak bagi nafkah dekat anak bini semuanya nak bini tanggung. setakat nak halalkan seks sahaja tak cukup
This image makes no sense because you can still use the pencil after it’s broken. Hell you kind of get two pencils.
If the internet is out, Ai bros actually can’t do shit lmao
oh yeah, super funny to scare women with a real problem (harassment) just to pull off a prank 🥰 Some men call it “just a joke” because admitting they enjoy watching women feel unsafe would sound exactly as ugly as it is.
its always zina zina zina with you people tak fikir ke otak budak budak tu tak siap lagi nak fikir tanggungjawab besar jaga masa depan keluarga. kahwin tu bukan end all be all solution.
bila ada masalah bapak deadbeat sebab muda lagi tak semoat nak merasa hidup pastu bini campak anak luar tingkap sebab postpartum depression, engkorang bising kata anak anak tu rezeki bagai. cuba lah fikir luar kotak sekali sekala, besar sikit skop KBAT tu. FIKIR setiap keputusan tu ada consequences and faktor terjadi.
kalau ye pun budak budak hamak beno dating, macam takde cara lain untuk orang tua dalam hidup diorang untuk cakna lebih sikit tegur dan nasihat? kau as adults pun tahu nak hukum budak je mana dia nak tahu baik buruk, dalam kepala dia pun pikir oh ok lah asal kahwin halal dah tak zina setel dah.
I genuinely don’t understand how we are supposed to casually process that a glacier literally collapsed in Nepal, erasing 19 bridges and killing over 600 people, because the planet is too hot. And instead of stopping it, billionaires are building more data centres. It is completely psychotic.
I think if this is something that appeals to you that you shouldn’t be allowed to drive on the same roads and vote in the same elections as everybody else.