@magmalaya Hahaha. “Alot of China entrepreneurs all face the same manpowers issues” sementara tu syarikat2 dari China makin berkembang pesat bukak di Malaysia. Ni mesti xpuas hati xdpt push pekerja lokal tanpa perlu bayar lebih.
@meinmokhtar Mungkin kena rujuk pakar. Kemungkinan husband sudah tahap ketagihan. Kena dptkan rawatan. Bincang sama2. Sbb benda ni lelaki susah nak admit apatah lagi jumpa doktor utk benda mcm ni.
@meinmokhtar Xde istillah fast money. Aku pernah tgk (ramai juga) yg vss ratus ribu tp bankrup dan dtg ke agensi mohon bantuan sbb xde duit dah. So belanja elok2. Mula cari kerja atau freelance ke, grab ke. Ramadhan & raya tu berjimat tahun ni. Umo 42 bukan senang cari kerja.
@DrAhmadSamsuri Adakah dengan ini @DrAhmadSamsuri dan parti menyokong agar jenayah dibenarkan utk penjara di rumah sahaja. Bagaimana banduan yg lain ? Boleh diberi hukuman yg sama ?
@bainglagoo@meinmokhtar Ye doe, bapak aku pun ckp benda sama. Tapi jgn lupa dtg lawat dia selalu dan bawak berjalan lah. Kena plk yg laki bini kerja, serupa duduk rumah sorang2 jgk.
@meinmokhtar Suami kena bercakap kpd ibu dia yg skrg dia ada di rumah orang. Kira kena adab juga. Dah menantu sendiri xpayah nak cakap belakang, xpuas hati depan2 je. Kalau x, pindahkan mak ke rumah berdekatan supaya suami boleh dtg melawat setiap hari.
@Edyneedbi@ShahrenMalek@meinmokhtar Ikut islam. Isteri didahulukan. Kemudian anak. Baru ibu. Kemudian bapa. Seterusnya anak yg dewasa tapi fakir. Last sekali baru datuk dan ke atas.
Sumber: pej. Mufti wilayah persekutuan.
@IzrailRiftan Selalunya lelaki xkan tiba2 tanpa sbb nak buat DNA test. Jika dia dah syak anak tu bukan anak dia better terus buat pengesahan dgn DNA test. Lagi2 yg bini ada kes skandal/curang. Li’an atau Qazaf bukan hanya bila nak buat DNA test shj tp perbuatan dan pemikiran juga.
@VividProwess Yeah yeah. Jewish babies on October 7th. Forgot to mention Palestinian babies prior the October 7th 🥱 just go back tu Europe. Oh, forgot that where they hated the most compared to the Arabs.
Bank Konvensional: Rumah 200k + Riba. Final price 30 yr mortgage ≈ 380k
Bank Islam: Rumah 200k, guna tawarruq, letak istilah ujrah kadar keuntungan utk 30 tahun ≈ 380k
Kenapa e-asatizah tak bersuara? Sebab mufti kata halal. Mufti pula ada yang panel Syariah BNM.
@meinmokhtar Alang2 dah anon knp x share je MIL ckp apa smpi wife jadi mcm tu? 😅 dan kenapa sampai lempang wife 3x depan family dia? Pastukan tajuk “Gov vs Private” mcm xde kena mengena je.
@meinmokhtar Xyah buang masa. Benda lalu bank. Diaorg bkn xtau duit tu dtg dari mana. Lain lah dari bank dari seseorg yg tu baru pelik. Jadi ko keluarkan masuk mcm biasa. Jgn lupa byr cukai.