Kawal 5M dalam hidup korang:
- Mulut (guna perkataan yang baik)
- Minda (fokus benda positif)
- Mood (jaga emosi)
- Manner (sentiasa hormat)
- Money (jangan boros)
5M ni kalau kita jaga, insyaAllah hidup lagi tenang, teratur, berjaya & bahagia 💯
@pelisahh Apa KBKK terus out the window ke lepas dah kongkek? You want a man who can’t keep his dick to himself to be the father of your children ke? Dah la being sexually active with others while being in a committed relationship is attempted murder bc think of all the potential STDs? ☠️
@pelisahh You are DICK-MATIZED. SNAP OUT OF IT. At 29, your brain has fully developed. At this point, you staying is a choice. Fikir balik apa je benefit of you “playing the victim” when you are fully grown and have full control over your decisions.
Khazanah Nasional Bhd lost 90% from RM100 million to RM1 million in its investment into FashionValet (FV).
A classical example of how the wealth is transferred from the "tax-me-harder" middle-class to the bumiputera elites.
Its Founder earned big bucks and now got into Forbes under 30.
In the end, no one would be responsible for such tax payers' loss. Orang kita kan.
Saya lahir tahun 1972.
Beli tuala wanita akan dibungkus dengan suratkhabar. Dan pekedai ini berbangsa Cina. Kenapa bungkus? Sebab pekedai malu orang nampak dan pembeli pun malu kalau orang tahu.
Sidai pakaian dalam di bawah kain lain atau dalam bilik air. Sebab apa? Sebab malu. Tak nak orang tahu.
Jika pakai blouse dan tali bra terkeluar, akan malu besar beberapa hari. Akan sentiasa rasa macam satu dunia tahu tentang tali bra ternampak.
Bila period dan tak boleh solat, akan berbisik jika orang tanya. Tak mahu lelaki dengar. Kenapa? Sebab malu.
Mak akan cubit anak perempuan yang tetiba hilang kawalan diri bila ada orang lain. Sebab apa? Sebab mak malu anaknya berperangai macam tu dan mahu anak pun tahu juga rasa malu.
Namun rasa malu ini sudah semakin hilang dalam DNA perempuan. Bapa ayam ini dengan bangganya dijulang dengan sokongan padu dari perempuan.
Baca komen perempuan menyokong penyundalan sangat memualkan. Tiada lagi rasa malu atau segan.
Perempuan yang rosak bakal merosakkan generasi akan datang.
Moga Allah pelihara rasa malu semua perempuan yang beriman. Aameen
Perkongsian: Normaliza Mahani
Man is acting like he was framed for murder when all that was asked from him was to declare his assets 😭😭
Kes session court je.. kalau kena pun, denda 100k je pun.. tu duit makan Tok hari2 je kan? 🙄🙄
rich people are so dramatic