Pada kila fairy park,
How on earth can you just called someone’s son, husband, father, brother a Bastard! You are just way to much. Shame on you.
BEFORE AFTER
Ada kawan tanya berapa tahun penjara untuk pegawai JPN yang salah guna kuasa keluarkan surat beranak atau Mykad kepada warga asing yang tak pasti susur galur keluarganya & KP JPN sendiri mengaku tidak jumpa salinan asal surat beranak untuk dibuat rujukan?
@jpnhqofficial 💩
Pergi tempat orang bawak otak. Jangan bawak kebodohan.
Ultrasel dibawa ke balai polis selepas corteo mereka menghalang lalulintas di atas draw bridge Terengganu. Mereka juga tidak kelihatan di SSMZA.
Datang jauh2 lepak balai. Paling comel, mcm tu je kena bye dgn budak 🤣
PECAH & PERINTAH
Saya tertanya2… apa jadi sepanjang hidup Wartawan FMT? Apa yang terjadi ya sampai dia kata “nasib orang Cina Malaysia sama dengan orang Palestin”.
Sekali nafas dan konfiden sekali dia bercakap.
Adakah pernah dia diacu senapang di kepala dan diludah askar atau polis?
Adakah pernah dia mengangau lapar dan dahaga tak makan berhari2?
Pernahkah dia disekat keluar rumah dan tak boleh ke luar negeri?
Kalau level pewala, pentaksub parti dan sejenis rasis, saya tak heran sangat keluar statement macam ni. Tapi datang dari seorang wartawan, media terkenal macam MFT, seriously I’m worried.
Maknanya, propaganda politik TERPALING KIRI juga efektif. Sampai Wartawan sendiri Pajak Otak kepada naratif divisif.
I blame politik pecah perintah yang diguna. Di antara yang TERPALING dalam negara. Paling Kiri dan Paling Kanan. Faktanya, mereka benefit ya.
Pengamatan saya, pengundi Malaysia ini ada dua jenis:
1. Mereka yang taknak PAS memerintah Malaysia
2. Meraka yang taknak DAP memerintah juga.
Ironinya, 10 tahun ini, 2 parti ini lah yang dapat kerusi paling banyak di Parlimen.
Tunjukkan propaganda momokan “Melayu Terancam” & “Minoriti ditindas” sudah terpasak ke minda Rakyat terbanyak, tak kira kaum dan agama. Termasuk yang sepatutnya bijak.
Saya tiada jawapan dan solusi nya. Cuma harapkan semua pemimpin politik sedar. Politik identiti dan pecah perintah ini menjahanamkan negara.
Saya selalu percaya tugas pemimpin ialah mengangkat intektual bangsa, bukan membakar emosinya.
Tapi mencari pemimpin jenis ini seperti mencari jarum peniti di tengah padang. Susah nak mandang.
Salam hormat,
Liyana Marzuki
This guy is everything streaming should be about. Sharing a new experience every time not sitting in a room with a half naked girl and asking people to send money to you so you can add to your millions!
Bekas pegawai TUDM, Kapten(B) Raeiz Hamed menceritakan bahawa ada sebahagian panglima panglima dalam ATM
Apabila naik pangkat dan mahu bersara. Mereka akan mencari "dana persaraan". Yelah mereka jadi panglima tak lama. 2-3 tahun lepas tu pencen. Jadi perlu ada pendapatan bila pencen
Jadi ada yang bawa masuk syarikat syarikat dan masuk tender apa apa berkaitan ATM termasuk lah tender tukar Name Tag. Nampak kecil tapi itu menguntungkan kerana TUDM sendiri kena ada 4 Name Tag untuk uniform dan TUDM sendiri ada ribuan anggota dan pegawai
Sampai ada gelaran PTU itu bermaksud Panglima Tukar Uniform
Sebab Johor tak sign MA63 Tuanku. Johor sign Durbar. Lepas Durbar terbentuk Malaya. Johor sebahagian daripada Malaya. Yang sign MA63 antara Malaya-Sabah-Sarawak-Singapore. Kuasa negeri Malaya limited. Ada kuasa persekutuan dan kuasa negeri. Saya rasa ni common knowledge.
Ironinya gila
Di sebalik mereka cuba buat propaganda yang orang Islam melaksanakan serangan bunuh 15 orang di Acara Yahudi Chabad Hanukkah di Bondi Beach Sydney Australia
Sebenarnya Orang Islam bernama Ahmed Al Ahmed iaitu tauke kedai buah berusia 43 tahun bertindak membantu menghentikan pembunuhan berkenaan. Dia dengan berani datang ke arah penembak berkenaan dan bergelut dengan penembak itu. Tindakan dia memastikan lebih ramai orang Yahudi dapat diselamatkan dan melarikan diri. Dia kini dirawat di hospital
Terima Kasih Ahmed kerana membantu memastikan nama Islam tak tercemar dalam situasi ini
@irman03 lmfao the joke here is that they say Oxford terima UEC when in actuality it is only Oxford Brookes (not to be confused with the proper Oxford)
https://t.co/bZjS5UnVP6
@Amshar_Aziz Aku perati je tulisan sblm2 ni yg kau tulis dkt x ni mat. Bunyi mcm bijak, tp bingai juga rupanya.
Negara luar iktiraf UEC sebab mereka tak perlu jaga BM, Sejarah & silibus kebangsaan.
Malaysia ada dasar sendiri.. bukan ikut apa negara lain buat.
ISRAEL MENGGANAS SEPANJANG MALAM TADI
Malam tadi Israel melancarkan 20 serangan udara ke atas Gaza
Mereka mengebom
- Timur Bandar Gaza
- 4 serangan udara di Timur Khan Younis
- Timur Kejiranan Al Zaytoun dan Kejiranan Shujaiya
- Timur Kejiranan Al Tuffah
- Timur Kem Al Bureij
- Timur Rafah
- Timur Kem Al Menghazi
Kesemua serangan udara adalah di luar Garisan Kuning. Mereka suatu ketika terbang setengah jam tanpa henti di seluruh Gaza
Mereka juga turut meruntuhkan rumah rakyat Palestin di sana iaitu
- Kejiranan Al Tuffah, Timur Bandar Gaza.
- Bulatan Sheikh Zayed di Beit Lahia