Carilah circle yang positif yang selalu bagi semangat, yang ada aim dalam hidup. Sebab bila kita dikeliling oleh kawan2 yang ada aim dalam hidup ni dia akan membuatkan kita terekot-ekot nak berjaya juga. Support each other and happy dengan kejayaan masing-masing. korang dah ada?
Kita semua berhak block, delete contact, hide atau remove followers orang-orang yang buat kita sedih, yang merusak rasa bahagia dan ketenangan jiwa kita. Lakukan untuk diri kita sendiri, karena itu bukan suatu hal yang lebay atau childish.
Bercerita secukupnya, berteman sewajarnya, jangan berlebihan. Manusia bisa berubah kapan saja, bukan berarti tidak bisa percaya lagi, hanya saja lebih berhati-hati dan menghindari kekecewaan yang lebih parah.
Kita pun ada toxic kita, Ada annoying kita. But tak dipoint out so kita pun tak notice. If you rasa tak suka orang tu block/mute dendiam jela tak payah nak manjang bitter ke dia.
Bukan dia kacau kita. Tweet pun pasal life dia, Partner dia. Lantak la bukan pasal partner ngko pun.
“Your trauma made u stronger”
No, my trauma made me traumatized, it made me weak, gave me sleepless nights and memory loss, it gave me feelings I’ve never wanted. I made myself stronger, by dragging myself out of a dark place and dealing with consequences that weren’t my fault.
I stop overthink about future sebab dah sedar apa pun kita buat tak ada guarantee pun life akan sentiasa ok. Might as well enjoy je life sekarang, and when hard time tu datang nanti kita deal later.
Selalunya kalau things do go as planned, tarik nafas & cakap dekat Allah, I know you have a better plan for me. Right now it might be painful and devastating but guide me through it. It’s alright if you don’t have the answer at the moment but have trust. Reliance only upon Him.