Btw esok/lusa suami i akan naik mahkamah gaduh ngan ex boss lagi untuk tuntut gaji dan pampasan dorang tak bayar waktu berhentikan laki i. Doakan dia menang so nanti duit tu dapat guna untuk travel lagi 🤩
Susah senang sama- sama ni okay je kalau dengan lelaki yang tepat. Provider mindset and always strive to be better. Tak malas, sentiasa berusaha nak buat yang terbaik untuk family. I tak pernah malu hidup susah, sebab i sangat bangga i dah senang sama2 dengan suami skrg 🥺✨
So dont come at me cakap bestnya banyak duit, kaya nya boleh travel bla bla bla. Kitorang bukan dari family t20. B40 jugak. Awal2 kahwin pun tak senang i masak hari2 menu ayam je sbb murah. Family aku punya miskin dulu ni level kongsi satu lauk dengan 6 orang adik beradik.
Husband (find a way untuk cari duit)
Wife ( manage our financial)
Dah pindah condo sekarang, barang kat rumah semua slow slow isi simpan duit beli cash. Lepas setahun kahwin baru merasa tv besar 65 inch sebelum ni movie date kat laptop je.
And it gets better. Dia buat freelance for now. Suami i degree in building survey tapi dia ada 3 years experience in supply chain. He is super smart i sangat adore kepandaian dia 🥹
Both of us tenang je hadap benda ni sebab apa?? Sebab we have enough savings and i believe setiap benda yang diuji akan dapat lagi better. Pelangi selepas hujan gituww. Tak pernah gaduh pasal duit sekali pun. Gaduh pasal kenapa tak cakap i love you sebelum tidur je 😗
Suami i diuji sebab dia kena buang kerja serta merta sebab owner business typical melayu. Dah malas nk jaga business dia nak tutup terus business. Bukan suami i je kena buang, other people too. Siap fitnah suami i macam-macam and skrg masih lawan kat court untuk tuntut gaji dia.
Start la travel jalan-jalan pusing malaysia. Sabah sarawak je tak jejak lagi. Exactly 1 year ago, i start jadi content creator, jadi tiktok affiliate, got few brand deals. So both of us ada gaji and selesa sampai boleh buat savings banyak.
2-3 months after that, dia start buat side income (berniaga) slow slow dari rm500/month boleh dapat rm3-4k/month. Ni side income je bukan gaji kat tempat kerja. Siapa yang tolong dia, i yang tolong settlekan order buat spreadsheet untuk track order.
I bersyukur sangat sebab waktu zaman i kerja, i start bayar my study loan everytime i dapat bonus. So memang nak jadi housewife pun takde banyak commitment yang suami i kena tolong bayarkan.
2.4k in ipoh duduk rumah teres satu tingkat area ceruk-ceruk je. Sewa pun tak sampai rm500. Catu duit makan and commitment pun ptptn, rumah,kereta,unifi. But we still managed to jalan2 ke cameron highland almost every month. I tak shopping at all sebab no money hehe.
Routine i setiap kali dia pergi kerja, salam cium tangan and doa semoga kerja dia berjalan lancar. Balik kerja i akan salam cium tangan dia, and i akan cakap “thank you keluar kerja untuk kita berdua penat-penat cari duit”. Every day i buat tanpa skip.
Awal-awal kahwin husband i punya gaji rm2.4k & i decide nak jadi surirumah sebab dah burnout kerja. Takyah mintak izin tapi i mintak consent from him to be a housewife and dia bagi, his word is (i akan cuba to make it enough). At the same time i masak 3x/day, sebab nak jimat. —