@localrkyt First time pi, rupanya sehari ada 10 pasangan akan bercerai😭 And paling terkejut, pasangan dari muda ke sampai tua. Ada yang ic 00 pun ramai😭
Selama ni tak amek port pasal kes CE. Aku tau on the surface je.
Tapi bila aku faham yang literally D replaced her, as in LITERALLY, dapat rumah, anak, suami, pinggan mangkuk, handbag, dan semuanya…
Itu gila namanya mat.
To those yg nak fly, here my tips.
Flight ni ada domestic and international
Domestic - dalam negara
International- Luar negara
So sini aku nak cerita tentang persiapan korang before naik flight after dah beli tiket.
KKM akan mulakan platform digital tukar suka sama suka
Contoh kalau A dari hospital Serdang nak balik ke Kelantan dan B dari hospital di Kelantan nak ke hospital Serdang , nanti dalam sistem akan keluar prompt. A boleh berunding dengan B melalui sistem tu dan sekiranya dua dua setuju, baru melalui sumber manusia. Sama juga kalau ada beberapa orang minta tempat sama. Kena berunding terlebih dahulu.
Pertukaran harus mengikut jawatan - nurse kena bertukar dengan nurse , MA dengan MA etc
Sama juga Pakar ophthalmologi contohnya harus bertukar dengan ophthalmologi, Kardiologi dengan Kardiologi dan sebagainya.
#TownHallKKM
ASNB mengumumkan jumlah pengagihan pendapatan sebanyak 5.75 sen seunit bagi dana Amanah Saham Bumiputera (ASB) untuk tahun kewangan berakhir 31 Disember 2024.
Jumlah tersebut terdiri daripada pengagihan pendapatan sebanyak 5.5 sen seunit dan bonus sebanyak 0.25 sen seunit. Jumlah keseluruhan pengagihan pendapatan sebanyak RM10.1 bilion ini memanfaatkan 11.1 juta pemegang unit ASB.
#ASNB #ASB #Dividen
Insurance naik harga ni korang dah boleh dah berhenti ambil dengan agent. Pergi terus cawangan insurance, ambil terus dengan dia orang. Jauh lebih murah walaupun naik harga.
Ambik dengan agent ni kau bayar dia orang punya percutian ke Maldives setiap hujung tahun.
Siaw punya badak duduk pun dah ambik 2½ space. Tu belum berjalan terkial kial, kalau sakit kang menyusahkan orang nak kena angkat pakai kren. Gallery penuh selfie muka je sebab nak post socmeds, kantoi gemok kalau post nampak jari.
Aku baru kene kacau.
Aku stop isyak sini. Alone. Abih solat, aku bagi salam, aku dgr orang bagi salam gak. Aku pusing takde orang.
Nasib baik dia tak tutup lampu. Skrg aku dalam kereta takleh drive 🥲