Anak-anak kita, adik-adik kita mungkin selalu tonton chanel Am nie. Ramai anak muda minat mereka nie.
Hati-hati.
Dikhabarkan mereka hasilkan content/video dalam sebuah rumah, tak kira siang atau malam, juga sampai ke kolam renang . Laki dan perempuan bercampur, tiada pantauan orang tua. Lepak seperti duduk sebuah rumah dengan alasan kerja dan rumah itu sebagai office. Ibarat pergi travel bersama, bilik asing.
Isu nie dah lama ditegur, namun mereka tak ambik port. Malah, ada video prank mereka juga ibarat normalisasikan percampuran lelaki perempuan, couple dan prank kena tangkap basah pun ada. Agama mula dipermainkan.
Ramai dah tegur anak muda nie, tapi tiada perubahan.
Tuan, puan cek la anak-anak kita, mereka akan ikut apa yg mereka lihat. Tanpa disedari anak-anak kita dipengaruhi dengan budaya bebas ini.
Banyak video prank yang tak sudah, prank hamil pun ada, iktilat tak jaga. Ramai fan mereka siap buat group telegram lagi...kalau ditegur, bocah nie akan menyerang kita balik.
Saya menyeru, kita boikot content mereka.
Pikir-pikirkanlah.
Jangan cipta beribu-ribu alasan untuk tidak menjaga solat 5 waktu. Solat adalah perkara pertama yang akan ditanya kepada kita pada hari pembalasan, sayangnya solat pula adalah perkara terakhir yang selalu kita fikirkan.. Allahuakbar..🥺😭
Filem IMAGINUR.
Hampir 20-30% penggambaran filem ini dilakukan di Perlis sewaktu PKP 2020. Idea asal lokasi pengarah adalah di Jepun tapi atas faktor lockdown, beliau memilih the best Malaysian view sebagai ganti.
Kalau seseorang buat dosa yg jelas(contohnya :zina,minum arak),mesti dia rasa takut,insaf dan bertaubat
Jadi apa syaitan buat,dia hasut manusia buat perkara2 yg nampak mcm ibadah
Supaya manusia tu rasa perbuatan nya selari dgn agama
Jadi dia tak perlu taubat,walaupun ...
What she says is true. A lot of times, renting is much cheaper than buying, especially the landed house (except student areas).
The cost of housing is much more than just the monthly instalment you paid to the bank, summore if you live in a place with JMBs.
Boleh bantu?
Van jenazah dah uzur.Dah 25 tahun... Road tax apa pun tak ada.Cuma boleh bergerak sekitar 5 km sahaja akibat keuzurannya.
Akaun Pertubuhan Khairat kematian Kg Pengkalan Baru, Pantai Remis, Perak.
No Akaun:
2-00-5341-00002580-2
Agro Bank
Hi everyone, a friend of mine needs help she is currently in a coma and needs to be transfered to Malaysia please help spread the news, you may contribute here https://t.co/1dstXaA38k @AbudiAlsagoff@MaisarahMahmud@ketengahketepi@NajwanHalimi
Bersyukur lah.
Hidup yang anda keluhkan setiap hari boleh jadi adalah IMPIAN sebahagian orang-orang di luar sana.
Mari kita berkongsi rezeki dengan orang yg kurang bernasib baik, semoga kita menjemput kerahmatan dari Allah 🤲
Bantu: https://t.co/pvdRgChqgp
IMAGINUR - directed by Nik Amir - with Beto, Diana Danielle, Nadiya Nissa, Afdlin Shauki, Aunty Fatimah Abu Bakar, Meor Hashim Manap, Dato’ Rahim Razali and special appearances by so many - written and co produced by me. Small film that loves you ❤️ - spread like butter please.