Orang ada resources takkan faham struggle orang yg takde resources. To them kita hanyalah negative mindset, mengada, pemalas.
Sedangkan they are where they are dengan bantuan parents dan adik beradik yang stable, ada maid, etc.
Kita semua ada 24 jam. Tapi 24 jam kita lain-lain
The moment kau masuk umur 30an :
1) Kau sedar masa berlalu laju,
Rasa baru je muda remaja,
hari ni dah 30.
Tiba-tiba kau rasa macam ada beban tanggungjawab kat bahu.
2) Telefon kau sunyi, zaman sembang panjang sampai pagi makin jarang. Kau sibuk, kawan pun sibuk.
🧵
bare minimum kita as saudara semuslim is titipkan doa utk para syuhada' di Falestin.
Doa, teruskan berdoa dan jangan jadi munafik nak buat statement bodo kata "makan mekdi" "penat aku boikot"
Semua kata kata dan perbuatan kita allah dengar dan catat dalam buku amalan