Being able to choose a life that you enjoy living is privilege. Baru encounter dgn someone yg study & career path pun mak ayah masih nak tentukan. Mak ayah kita ni punya bagi kebebasan sampai semua anak study bidang berbeza (sebab pilih sendiri) 🥹
Not upgrading your phone until it completely stops working shows that FOMO has no power over you and that you’ve reached a different level of maturity.
Orang A:
Gaji RM5,000
Office jauh.
Tol + minyak + parking.
Lunch RM15–20.
Keluar rumah 7AM, balik 8PM.
Orang B:
Gaji RM3,500
Office dekat rumah / hybrid.
Lunch dekat rumah.
Tak bayar parking.
6PM dah tutup laptop.
Atas offer letter, beza RM1,500.
Men to men.
Kau nampak perempuan susah, kau jangan tolong. Bukannya tanggungjawab kau untuk tolong.
Kau bertanggungjawab kat bini kau, anak2 kau, keluarga kau.
Bukannya perempuan strangers. Silap hari, kau yg naya, kena bunuh sebabnya nak tolong perempuan cantik. Bodo.
Sistem elektronik patutnya boleh proses jumlah sebenar sampai sen terakhir. Tanpa perlu dibundarkan langsung sebab tiada isu “tiada syiling kecil” dalam transaksi digital. Jadi masih patut ke premis bundarkan walaupun pengguna membuat bayaran secara digital? 🤔