Benar tulisan ini.
Sangat banyak berlaku sekarang, suami culas memberikan nafkah, sehingga dipaksa isteri membayar separuh nafkahnya sendiri.
Juga banyak, isteri culas mentaati suami, sehingga jarang sekali dia meminta izin keluar dari rumah dan melawan arahan suami.
Kelembapan, oksigen tanah, faktor penyebab kerosakan saluran paip gas
#BHNasional Oksigen yang terlarut dalam tanah akan turut menyebabkan oksidasi pada paip logam. Hakisan berlaku dengan lebih cepat apabila terdapat banyak oksigen yang mencapai paip.
https://t.co/BFVc8Ucjte
Korang tahu tak, manusia perlukan 22 bulan untuk recover dari environment kerja yang toxic? Tak tahu kan? Aku pun baru tahu ni.
Tempat kerja toxic ni bukan jejaskan masa kita bekerja je tapi juga menjejaskan mindset, habit dan lain-lain. Contohnya...
Kalau pg ke PKD dah mcm masuk klinik dah bersepah MO, tu xtermasuk PPKA lagi. Dah selesa ddk di PKD xperlu hadap pt, tp di klinik/hosp kesian MO terkontang kanting xckup tgn nk hadap pt.
Maybe ni impak IJN refer semula kes ke serdang sbb ada isu. Dah tiba masa paggil balik semua MO yg ddk di PKD beramai2 tu. Kompetensi mereka merawat pesakit, bkn ddk dipejabat. Ckuplah lambakan PPKA di pejabat, xperlu MO lagi. MO yg dimaksudkan bkn lah MO mentee.
Cardio Clinic Hosp Serdang.
711 patients in a day. Only 10 MO, with a handful specialists.
Patut la ada cadangan pendekkan tempoh latihan HO jadi setahun. Tapi kerja HO nanti siapa buat?
Selain drpd desakan kepada kemwnterian utk tambahan tenaga kerja, perlu desakan utk pggil semula MO yg bukan mentee yg ditempatkan di PKD, bkn di KK. Krg faham kenapa perkara ini xdibangkitkan menjadi isu. Terdapat ramai MO ditempatkan di PKD/JKN.
Ni lah bila perempuan tak cukup kasih sayang ayah. They seek validation from other men. Fathers out there, be better for your daughters. Compliment them. Show your love.
Dia buat research apa sampai ada masa nk bawak grab? Aku dulu nak settlekan proposal je pun dkt setahun woth no break. 3 level kena defend. Lpstu dia xde paper ke nk buat utk publication? Minimum 2 paper Q1/Q2 kot. Santai btl PhD dia. Mgkin dia buat PhD coursework kot #husnuzon