@sicfallacy@yemmeow sy post kat threads benda ni, kena kecam joykiler π setahun sekali kata nya. bnd simple, takde manfaat apa pun main mercun2 ni. termasuk la bunga api klcc apa semua tu.
AI perlu ada data centre, macam komputer. Data centre ni runs on yang perisian yang guna semiconductor secara pukal. Untuk perisian ni function, dia guna banyak air.
Masalahnya, lagi banyak kita guna, lagi banyak air digunakan. Bila banyak air digunakan, ada tempat yang ada problem air macam di US. Walaupun air tu kena cycle, still kena topup dia juga.
Perisian ni juga boleh buat PFAs pollution . Pollution ni sangat bahaya, boleh menyebabkan kanser.
Lagipun, lagi banyak kita guna, lagi panas bumi sebab generator turbin kena run 24/7, macam compressor aircond.
Nak guna AI ni boleh, tapi bila perlu
P/s sebelum orang attack I, I was working in a semicond company 10 years back, my background is materials sc & engineering sebelum shift to mental health
@meinmokhtar AKPK x salah. kau yg salah dlm hal ni. perancangan ke laut dalam. anon ni mesti masuk AKPK sbb kereta dah nak kena tarik, debt collector tekan2 pstu dgr org kata kalau under AKPK tak kena tarik. heyy menyirap aku org tak ukur baju di badan sendiri ni
@SafdarAlam he's saying that "in business, the sky is the limit for marking up prices" also says "we cant be mad at the bank, bcos it is permisable if there is an agreeement by buyer and seller"
but he is also emphasising the point of "that's why we need to read the T&Cs carefully"
@AshraffMokhtar i agree. but to add, imo, ada outlet inconsistency. my review is on 2 things, rasa & service. mytown - best for both. melawati mall - so so for rasa, kena hantar training for service. bangsar south - so so for rasa, good service.. outlet lain belum try, nnt updt lg.
@xallehrazax idk man, just a suggestion.. maybe can get recycling centre to put the tong somewhere at the event. offer la 20sen per bottle.mesti ada individu yg offer diri kutip kan botol2 bersepah.
@hanifmz@magmalaya helo awak. it's going to bet better, insya Allah. if u r the bottom, there's no way else to go but up, now. Tuhan tak kan menguji hamba Nya lebih dari apa yang dia mampu. Allah Maha Mengetahui. β€οΈ
@SyedAkramin bukan ke kat US thn 2008 pernah market crash sbb housing loan.. org beli byk2 sbb "asset", then defaulted, then trigger financial crisis.. byk faktor org tak boleh byr.. harga makin tinggi, loan senang lulus etc. tak ke lebih kurg cerita market msia skrg.. π€