Pihak Berkuasa Penerbangan Awam Malaysia (CAAM) mengesahkan sebuah pesawat jenis Beechcraft Model 390 (Premier 1) dengan nombor pendaftaran N28JV telah terhempas dekat Elmina, Shah Alam, Selangor hari ini.
@FirdausAzil Elok skalikan PRU. Jimat belanja & mudah pengurusan. Skrg dh masuk tahun ke-5 penggal ke-14. Era 22 tahun Tun M, PRU dibuat tahun ke-4 penggal. Ada penggal 3 thun++ dia dh bubar. Alasan nk berkhidmat xmasuk akal. Next pru boleh berkhidmat, melainkan klw dh baca akan kalah..haha
We work as a team💪🏻
Post mortem bersama YAB @onnhafiz , Menteri Besar Johor tentang gerak kerja sepanjang dua minggu lepas dan bincang perancangan masa depan.
#KesihatanDanPerpaduan#BangsaJohor
@teathira Cme on PRN Johor, sepatutnya SOP lebih ketat, bukan dilonggar mcm ni. Sebb dlm PRN/PRK/PRU bnde paling penting adalah pegundi dpt turun mengundi. Itu jer. Yg lain2 ni jdi penyebab virus tersebar je. 😔
@teathira Postpond xboleh dh sebb DUN dh dibubar, tarikh PRN dh diumum. Per 150 mudh diurus jika pembubaran blum diumum mcm Sarawak dlu. Klw nk jugk pospond yg merana adalah rkyt & penjawat awam di johor. Xde gov nk urus mereka. Xde gov, xdelah perbelanjaan ngeri yg bolh diluluskan.
@teathira Dalam kedudukan genting dan dlm fasa pemulihan COVID-19 negara, fungsi MB, EXCO waima PM, Kabinet kne berjalan dgn baik tnpa digugat. Klw x kita hadapi masalah pengurusan kerajaan dan kekangan pendanaan kerajaan. Kerajaan kucar kacir, rkyt paling sengsara.
@teathira Kalau bantuan kpd rakyat boleh hold ok, tapi belanja pengurusan covid etc hospital, PCRC, peralatan kesihatan, bnyk memerlukan kelulusan eksekutif negeri (MB & EXCO). caretaker MB kuasa limit dlm luluskan perbelanjaan negeri. EXCO pling utama, fungsi sme mcm Kabinet.