Rasa macam pindah rumah ni salah percaturan pulak. Habis hampir 3k termasul deposit. Pinjam mil lagi 300, hari ni zero weh. Job off 3 minggu dah. Rumah tak siap kemas lagi, barang pun tak habis angkat lagi kat rumah lama. Aku down terukk.
Aku ni tengah serabut. phone rosak nak pi mai bank reset online banking semua. Boleh pulak duk buat terasa siap update status "layan dia macam orang bodo"
Sakit
Motherboard rosak. Nak repair tak mampu, nak beli baru tak mampu. Pinjam duit adik, cari phone 2nd janji boleh guna.
Pinjam lagi. Bila nak habis hutang. hmm
Aku kena amalkan sikap aku yg satu ni la dalam bisnes.
"Tak dak duit tak payah beli"
kadang tu teringin nak makan itu ini, tapi fikir lagi baik beli barang nak masak.
Jadi aku nak terapkan la dalam bisnes aku ni. "Tak dak duit jangan order" 🤪
Kadang² rasa sedih sikit bila tengok cikgu update gambar student 4-5 tahun dah boleh baca. Hakeem masih merapu, baca apatah lagi. Cuma kenal huruf & number. Tulis pun boleh cuma kadang² terbalik.
Tapi cikgu kata takpa, perkembangan budak² bukan semua sama. Adakah aku gagal?
Bank call non stop remind yg ada tertunggak 1 bulan, minta clearkan bulan ni juga bayar sikit² pun takpa. Memang ada sebulan tak bayar bulan 6 masa dalam pantang tu sebab tak dak income. huhu semoga dimurahkan rezeki nak settle lagi 380.
Rumah sewa nak masuk 5 bulan dah weh tak bayar. Tu pun mujur sewa kat abah. Boleh lambat2 bayar, tapi kesian la juga bulan² dia bayar kat bank, kita duk free. hm
puncanya sebab aku mudah kesian kat orang ka? Aku jenis tak bising²? hmm Aku fikir depa pernag tolong aku masa aku susah dulu. Walaupun hakikatnya sekarang lagi susah pada dulu².
Kadang² aku sedih. Aku bukan nak tagih hutang tu, tapi rasa sikit la bila aku senyap, depa pun senyap. Faham tak sihat, ada masalah mungkin tak mampu nak bayar. Tapi kan, sapa nak faham masalah aku? Orang tak bayar, aku struggle bagi cukup juga untuk cover bayar.
Sapa yang cakap kalau tak pantang betul² nanti tua, sakit2.
Tolong tarik balik. Aku pantang pun tak payah tunggu tua, sekarang pun dah sakit pinggang, lenguh satu badan menyusu matrees ni 😭