Tunggu punya tunggu dah hampir jam 2 pagi hujan dah renyai. Kawan ni ajak redah jela takkan nak tunggu lagi. So kami pun berjalan turun.
Tiba-tiba aku dah terjaga dari tidur
Aku mimpi aku pergi hiking sampai malam dekat puncak. Tempat tu ada pondok untuk bermalam. Masa tu hujan lebat tapi team semua decide nak turun. Aku dan 2 orang lagi decide tunggu hujan berhenti baru gerak. So mereka gerak tinggallah kami bertiga je.
Ingat lagi dulu masa kerja customer service celcom seawal mula kerja dah diberitahu tentang PDPA. Tak berani weh nak disclose data sembarangan walaupun ada je kawan2 yang otaknya geliga dapat tahu nombor2 VIP. Kita sembang sesama sendiri jela. Takdenya nak sembang dekat medsos
Pempengaruh dan usahawan, Khairul Aming mengesahkan peguamnya telah menghantar surat tuntutan (LOD) terhadap syarikat telekomunikasi Maxis susulan dakwaan berlaku kebocoran data peribadinya.
Khairul Aming dalam kenyataan di laman media sosial Thread beliau menegaskan, pasukan peguamnya akan mengendalikan kes itu sehingga selesai.
Selain menghantar LOD kepada Maxis, laporan rasmi turut dibuat kepada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (MCMC) berhubung perkara terbabit.
Laporan polis juga telah dibuat di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dang Wangi bagi membolehkan siasatan dijalankan terhadap individu yang bertanggungjawab.
Malah, Khairul Aming memaklumkan bahawa laporan berhubung kebocoran data telah dikemukakan kepada Jabatan Perlindungan Data Peribadi (JPDP).
📸 Instagram @khairulaming
#digitalbernamatv #KhairulAming #Maxis #data #peribadi #bocor #peguam
Sekarang ni pelajar KV pun boleh sambung ijazah perguruan. So adik2 yang nak jadi cikgu korang jangan sedih kalau tak dapat ipg. Banyak laluan lain boleh pergi.
Kenapa ek lelaki nak suruh dengar cakap dia je? Maksud aku memang la kalau dah kawin auto la isteri akan dengar cakap laki tapi belum kawin dah selalu cakap kena dengar cakap dia. Eee nampak sangat redflag orang je nak dengar cakap dia cakap orang lain dia tak nak dengar pulak!