Malaysians, kita ni Tuhan belum uji lagi dengan bencana alam besar tiap tahun dan sepanjang tahun, gaji guru RM100 yang dibayar 3 bulan sekali dan pemerintah yang abaikan kebajikan dan pendidikan rakyat. Kita belum cukup terdesak. Jadi agak-agaklah bila menghina.
Geli sial. Bapak cringe. Main character syndrome tahap kronik.
Tak pernah aku nampak Florentino Pérez berlagak macam dia lebih besar daripada kelab, walaupun dah angkat UCL berkali-kali. 🤣
3 Muslims get killed in a terrorist attack at a mosque, yet the news is focusing on jewish schools on lockdown.
How about first telling us about the those murdered?
Satu-satunya tempat yang aku takkan pegi dah ialah Semporna.
Pegi sebab ramai cakap sangat cantik better than Phuket & Krabi. Nope not at all.
Bila sampai je dekat town memang rasa nak balik terus, bau kencing everywhere.
Lepas tu bandar dia ni macam tong sampah, penuh dengan sampah, sampaikan aku rasa tak pernah jumpa mana2 town yang aku pernah pegi sekotor ini & also ramai budak2 isap gam dekat sini.
Dekat pulau pun ada sampah. Tengah snokerling tiba2 satu plastic sampah lalu tepi.
Sekarang aku faham kenapa orang Sabah rasa diorg di anak tirikan oleh gov.
Gila la, tak pelik ke takkan penguatkuasa tak nampak benda ni?
Mencemarkan imej negara dengan lambakkan warga asing macam ni. Viral kan.
Biar satu dunia tahu menteri sabah tak berguna.
Kredit : ben.pleaseee
I agree tbh. Japans culture of prostitution, suicide, middle aged shit ins, declining birth rates, alcoholism, social pressures, nudity, blatant sexualization of women, abhorrent work culture, gambling is totally incompatible with islam
Chemicals yang paling common ada dalam cosmetics or personal care is phthalates. Dia guna as solvents, stabilizers and plasticizers. Nama lain dia diethyl/butyl/methyl phthalates (DEP/DBP/DMP). Hidden term lain dia “fragrance” or “Parfum”. If jumpa in ingredients, please avoid.
EKONOMI MALAYSIA DIJANGKA MULA TERUK BERMULA JUN KERANA PERANG US IRAN
Penasihat Ekonomi Pejabat Perdana Menteri, Nurhisham Hussein memberitahu Podcast The Breakfast Grill BFM Radio bahawa Ekonomi Malaysia dijangka mula teruk bermula Jun kerana Perang US Iran dan Penutupan Selat Hormuz
Situasi teruk ini akan berlangsung dalam 3 Gelombang.
Gelombang Pertama- Bekalan Minyak Malaysia akan mulai habis. Di mana 3/4 Pengeluaran minyak di Timur Tengah ditutup. Pengeluaran minyak sepenuhnya memakan masa 6 Bulan daripada tarikh perang tamat. Ia bukan seperti tutup paip. Antaranya ialah Telaga Minyak itu disimen dan proses membuka semula telaga itu memakan masa 3 bulan. Proses untuk membersihkan trafik di Selat Hormuz juga dijangka 2-3 bulan. Malaysia import 70 peratus minyak dari Selat Hormuz
Gelombang Kedua - Bekalan Petrokimia mulai terjejas. Rakyat Malaysia memerlukan bahan ini untuk produk kebersihan diri, tuala wanita, lampin bayi, komestik, berus gigi dan sebagainya. 70 peratus kereta dibuat dari plastik.
Gelombang Ketiga- Masalah bekalan mentah. Banyak syarikat hanya ada simpanan bahan mentah untuk hasilkan produk mereka selama 2 bulan sahaja. Hanya 10 ke 15 peratus SME Malaysia mempunyai simpanan bahan mentah selama seminggu atau dua minggu.
Kesan gelombang ini akan menyebabkan produk pengeluaran berkurangan, pekerja tak dapat kerja OT, pengurangan syif pekerja dan ini jejaskan rakyat Malaysia secara perlahan-lahan
INDIA SERANG PEKERJA MELAYU 🖕
Puak ni ingat depa ni VVIP ke? Siap main racial card lagi sebut “KELING” padahal perempuan tu tak sebut pun “KELING”.
At this point, they are like Jews in the U.S. Ban these monkeys from entering premises NOW
#PariahWatch