@nemeanaslan Pendapat saya, awak suami awak berhak utk mengatur keluarga awak, bagi kata putus pada keluarga isteri. Ini dah bukan lagi menganggu privasi malah berisiko meruntuh rumah tangga. Dalam hal ni, isteri mesti patuh, bukan membuang trus keluarga tp x patut meletakkan suami jadi no 2
8.30pm, Muar setia di Parlimen.
Menteri Kewangan 2 menjawab soalan saya.
1) “Adakah betul Tabung Haji rugi melabur duit pendeposit dalam syarikat kawalan Jho Low”
Jawapan: Bukan rugi kecil, tapi RUGI 100%.
Ratusan juta dilabur dalam syarikat Putra Perdana yang terbukti dikawal oleh Jho Low.
Berapa kerugian yang perlu ditanggung Tabung Haji?
~RM200juta!
2) “Apa nasib 14 Pelaburan Tabung Haji yang ditegur dalam RCI”
7 dari 14 Pelaburan Tabung Haji, rugi 100%.
Kerugian terkumpul berbilion ringgit. Kerana masalah integriti & pengurusan yang tidak cekap. Kesan Ahli Politik masuk campur dalam urusan pelaburan Tabung Haji.
……….
Bila saya dengar ni, tak tahu la nak marah atau menangis.
Saya desak Multi-Agency task force (SPRM/PDRM/LHDN/SC) ditubuhkan & siasat pendedahan ini sampai ke lubang cacing.
Ini bukan soal politik, tapi soal masa depan 10juta pendeposit Tabung Haji.
Aku merayu tolonglah amalkan Saidatul Istighfar ni. Baca, pahamkan, hafalkan, dan amalkan. Aku sertakan bahasa melayu bagi mudah pada yang baru kenal Saidatul Istighfar tuk mudah hafal. Ni antara fadilat mengamalkan Istighfar ni. Ni Istighfar yg Nabi sendiri bg direct kt kita
Putrajaya has been urged to bar politicians from leading statutory bodies, GLICs and GLCs following the release of the RCI report into Tabung Haji.
"So long as political appointments remain embedded in these institutions, the conditions that enable abuse, mismanagement and corruption will persist," C4 centre said.
🧵1
normalise semula privasikan communication kita dgn psgn. Ni sweet2 nak pos, bergaduh nak pos, ada masalah pos xde masalah pos. Ada sebab knpa Allah sebut psgn kita ibarat pakaian utk kita.
@firqaljalawi Johor ni swing state. Org johor tak wala’ tak tentu pasal. Undi org yg buat kerja. Penggal pertama onn hafiz mmg ok. Penggal kedua ni kalau mula merapu, next PRN melingkup.
@onnhafiz@onnhafiz ni dah masuk penggal ke-2, rkyt Johor bagi undi sebab nak tgk hasil. Menang selesa sikit terus lantik geng pegang jawatan, pastikan yang berjawatan ni buat kerja kalau tak next PRN melingkup ya. Johor ni swing state, tak ada jaminan selamanya biru.
@onnhafiz Dah berapa kali turun HSA dan dah berapa banyak masalah yang diselesaikan? Cuba bagi data masalah yg selesai? Kalau sekadar turun meninjau, ada pesakit yg setiap minggu pun turun HSA. Takde beza.
@onnhafiz at this point dah patut nampak ya, Johor ni swing state. Buat kerja rkyt J undi, kalau setakat nak berbagi2 jawatan dan kekayaan, next PRN melingkup. Tiada jaminan Johor akan selamanya biru.
Ok je @onnhafiz nak lantik sampai 10 timb kalau buat kerja. Setakat ni yg plg penting, yg pegang exco kesihatan pun x berfungsi. Hosp2 tak cukup staf, hosp2 dan kk tak bole tampung pesakit ramai, apa exco buat?? Ada negeri2 yg cukup staf dan fasiliti kesihatan.
Kenapa Allah tidak mengatakan pasangan kita adalah "teman sejiwa" atau "separuh daripada diri kita"?
Dalam film dan novel romantis, kita sering mendengar ungkapan seperti:
"You are my other half."
"You are my soulmate."
Kedengarannya indah.
Seolah-olah seseorang adalah separuh dari jiwa kita yang hilang, lalu hadir untuk melengkapi bagian yang kosong dalam diri kita.
Tapi menariknya, Allah tidak menggambarkan pasangan dengan istilah seperti itu.
BN menang kat Jhr mmg expexted la. Bkn satu signal yg BN akan mng jgk federal nnti. Lg2 muka Zahid tu. Aku wpun support PH kat federal rasa BN johor sgt ok. x payah tukar, MB skrg peform. Tp @anwaribrahim plis, You are a good PM but check ur team, rmi menteri x perform.
This paragraph by Haruki Murakami hits hard:
“Once the storm is over, you won’t remember how you made it through, how you managed to survive. You won’t even be sure, whether the storm is really over. But one thing is certain. When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”