Satu-satunya tempat yang aku takkan pegi dah ialah Semporna.
Pegi sebab ramai cakap sangat cantik better than Phuket & Krabi. Nope not at all.
Bila sampai je dekat town memang rasa nak balik terus, bau kencing everywhere.
Lepas tu bandar dia ni macam tong sampah, penuh dengan sampah, sampaikan aku rasa tak pernah jumpa mana2 town yang aku pernah pegi sekotor ini & also ramai budak2 isap gam dekat sini.
Dekat pulau pun ada sampah. Tengah snokerling tiba2 satu plastic sampah lalu tepi.
Sekarang aku faham kenapa orang Sabah rasa diorg di anak tirikan oleh gov.
Gila la, tak pelik ke takkan penguatkuasa tak nampak benda ni?
Mencemarkan imej negara dengan lambakkan warga asing macam ni. Viral kan.
Biar satu dunia tahu menteri sabah tak berguna.
Kredit : ben.pleaseee
As a matter of fact not a single adult died btw. All children or teenagers.
Cz they hit a football stadium.
Where kids play.
This is vile and evil. If you still defend them fuck you.
Hamas mengutuk sekeras kerasnya serangan Israel malam tadi yang membunuh 104 orang
Hamas juga mengutuk US yang tidak berbuat apa apa malahan menyokong pula apa yang Israel buat dalam serangan semalam
Hamas menyatakan jika perang bersambung semula. Ia kerana Israel dan bukan pihaknya . Kerana darah kanak kanak, wanita dan rakyat Gaza bukan murah untuk ditumpahkan sesuka hati
Bak kata @AymanRashdanW, kita ada dua pilihan:
1. Layan dia macam penjenayah perang. Turun kapal terbang je, kita bagi layanan ala kadar. Tak ada karpet merah bagai.
2. Kita buat macam cara kita sambut ketua negara.
Kita kecam Amerika dalam isu Gaza, tapi kita masih ada hubungan diplomatik.
Bentang karpet merah sebahagian daripada protokol menyambut ketua negara asing.
Kalau kita buat cara pertama, kita dapat tonjolkan pendirian kita. Negara lain dan media asing mungkin puji kita untuk beberapa hari.
Tapi kesannya, Trump bad mood dari pagi sampai malam. Trump seorang yg ego. Orang ego tak rasa diri bersalah. Tegur macam mana pun, dia akan rasa orang nak jatuhkan dia, nak rosakkan hidup dia.
Macam-macam cara dia boleh "hukum" Malaysia, malah ASEAN sekali.
Dan adakah negara asing akan tolong kita masa tu?
Kita mungkin rasa puas sebab dapat tonjolkan pendirian, tapi adakah nasib rakyat Gaza akan berubah? Adakah kita dapat persetujuan negara ASEAN lain untuk buat benda itu?
Kalau kita sambut cara kedua, kita buat Trump gembira walaupun tak berprinsip bagi sesetengah orang. Malaysia dan ASEAN nampak cantik di mata dia.
Tak jamin dapat pelbagai manfaat. Tapi paling tidak takkan dapat layanan tak munasabah.
Semua orang tak suka Trump. Tapi kena fikir kepentingan yg lebih besar.
Just so we are clear…
A British doctor can fly to Israel, join the IOF, participate in genocide & MURDER children - & be welcomed back & allowed to practice with no consequence
But a Bristish doctor who just SPEAKS OUT against genocide & the murder of kids gets arrested?!
WTF
Why doesn't the media talk about Sudan?
Sudan is bleeding. Sudan's war has set off the world's largest hunger crisis, as the fighting continues to devastate lives and livelihoods.
Seeing this makes my blood boil. A family taken hostage, kids and grandparents included. How is this not headline news everywhere? Israel is waging a campaign of fear and violence.
This Jewish state needs to be dismantled.