“Doktor, dari pagi tadi saya pening. Rasa loya nak muntah”
“Rasa pening tu berpusing dalam kepala atau nampak sekeliling berpusing?”
“Duduk diam tapi sekeliling habis berpusing. Rasa macam kepala kena pusing. Jalan melelong-lelong”
𝐓𝐇𝐑𝐄𝐀𝐃 𝐓𝐄𝐍𝐓𝐀𝐍𝐆 𝐕𝐄𝐑𝐓𝐈𝐆𝐎
Duit mana pernah cukup. Masa gaji 2k nak 3k, masa 3k nak 5k, masa 5k nak 10k, dah 10k nak 20k pulak. Kalau tak bersyukur sampai bila bila tak rasa cukup
10 Cara Jaga Mental Suami Tanpa Guna Duit Banyak
Sempena Bulan Kesihatan Mental Lelaki, min nak share tips pada pasangan yang dah berkahwin. Moga bermanfaat.
Thread.
"Dia dah dapat kerja, aku belum"
"Dia dah naik pangkat, aku belum"
"Dia dah ada kereta, aku ni takde apa"
"Dia dah ada anak, aku masih sendu sepi"
Tak aneh kalau kita pernah rasa begini. Cuma, tahu tak ada ayat yang sangat indah, al-Quran huraikan tentang sifat ini?
I dah banyak kali pesan. You punya coverage medical card 1 juta ke, 5 juta ke tapi kalau agent you tak function, tak guna juga.
Takyah lah ambik insurance agent yang duk showing off their cars and wealth, get 1 that really cares about you. Tak famous pun takpe janji reti kerja
Takda company yang betul-betul perfect.
Company A - environment best, tapi gaji biasa
Company B - gaji padu, tapi environment tak ok
Company C - benefit banyak, tapi kerja sampai weekend
Kerja la kat mana pun, akan ada lebih kurangnya. Trust & follow the process
Ada perempuan pemalas. Ada lelaki pemalas. Ini matematik mudah. Dah kahwin, buat jelah kerja rumah. Isteri penat, suami buat. Suami penat, isteri buat. Kalau dedua penat, satgi baru buat. Apo susah?