Akal korang kat jubo ke? Belas ehsan, empathy tu campak bagi tupai makan ke? Tu lah masa kecik orang suruh makan kismis angka ganjil, kau pergi telan batu kerikil
Korang ni bodo jugak kan, asal anak yatim piatu je fikir tak payah balik kampung. Anak yatim piatu pun ada hak nak jumpa family. Anak yatim piatu pun dulu ada parents yang sayang diaorang. Memang yang ada mak bapak je ke layak ditimang timang time raya? Bodo bebal
Bodoh betul mindset macam ni. Kau nanti dah tua parents dah takde, umur sendiri dah nak isi borang tanah kubur, baki duit KWSP tinggal seminggu pun sibuk nak balik kampung halaman juga. Tang anak yatim piatu yang parents meninggal awal ni “takpe tak payah raya belah sana”, bodo
One of my favorite genres of history is when you can tell indigenous ppl were probably just fucking around, and some white dude writes it down like an important anthropological fact lol
The government needs to
- start WFH for some industries
- possibly increase a bit BUDI95 price
- encourage the use of public transport
- encourage the use of carpool if can
All in effort to help reduce the oil burden for the government/country and helps the traffic as well
Takkan terkejut kalau MEF expect rakyat Malaysia berjalan dari rumah ke ofis. Tak kiralah kalau rumah kat Nilai + ofis kat Rawang pun. Janji boomer bosses *nampak* staf ada kat ofis.
Kalau mati tepi jalan pun boomer bosses expect hantu hangpa mai ofis