[English] 23/06/2026
"Heroes"
June 21, 2026. Allahyarhamah Mrs. Hajjah Normah receiving Walk Of Honor from medical personnel of Sg. Buloh Hospital as tribute for voluntary donating her organ and tissues thus, saving at least five people in need.
(📹/📸Sg. Buloh Hospital)
[1/3]
Sebelum Parlimen bersidang esok, dapat la luangkan masa dengan orang tersayang ❤️
Ayden & Ara pun ada sekolah esok.
Bella dah mula shooting.
Jangan ponteng sekolah, jangan ponteng parlimen.
Dua dua adalah amanah kita kepada Allah swt.
@greenypluto Ada je suami yg benci isteri sendiri. Dekat luar orang nampak dia lelaki yg baik, bercakap sopan tp hakikat dalam rumah 100 berbeza. Dingin, bengis, kedekut dgn isteri sendiri. Bukan suami saya tapi pengalaman dr hidup saya sendiri.
Parah kalau kawin dengan lelaki takde common sense. Kes i lain pulak, masa tu anak lari lari benjol dahi mcm ikan flower horn, plus i tgh masak time tu. Lah dia balik terus dia kata "dah lah tak reti jaga anak, masak pun tak reti, dasar isteri tak guna." And guess what
Zoo negara ada membership tak macam gym?
Imagine pergi run/jog hari-hari macam kat taman, tapi boleh tengok zirafah & beruang semua sambil exercise????
Percayalah, se-hands on apapun suamimu ke anak dan sesayang apapun suamimu ke kamu.. In this society, perempuan biologically akan lebih struggling daripada laki/laki.
Karena tubuh kita dikasih karunia untuk mengalami haid dan punya potensi memiliki anak, we can't function the way our male counterparts do their things.
Selama dunia ini blm bisa menyediakan ruang yg benar-benar setara bagi perempuan dan laki-laki, setuju sama kata beliau, 'Lebih baik memilih dengan selektif, daripada salah pilih'
Bukan karena laki2nya jahat loh. Tapi untuk bisa mengarungi hidup berdua secara solid, perempuannya harus kuat dan punya support system yg baik.
The state of men today is horrible. Really.
Kalau dia sakitkan hati kau (tak refer kepada si mangsa) pun, kau tak payah sampai bunuh la sial. Tak payah pukul ke apa. Kau belum kahwin pun. Move on break je la.
Lelaki zaman skrg macam sial, tak pernah kena belasah jadi gini la.
Lelaki yang ditahan kerana disyaki memukul isterinya sehingga keguguran di Sungai Petani didapati mempunyai empat rekod jenayah termasuk kes mencederakan beberapa isteri lain serta teman wanitanya.
https://t.co/cNGrZUjQ7e
Macam mana banduan dah jatuh hukuman kene penjara 10 tahun boleh tangguh hukuman paling sedih sekali. Hukuman pertama pun sbb pukul bini sampai koma , dlm tempuh tangguh pun kawin baru lg bt benda sama juga ? Siap larikan RM50K & Barang Kemas mmg ada eh manusia kejam macam ni.
MadNor ada cakap dalam podcast, "Kalau isteri kau jadi kurang ajar lepas ada duit, sebenarnya dia memang bukan perempuan yang baik in the first place"
dia sambung, samalah macam lelaki yg bila berduit tiba2 nak tambah isteri, sebenarnya dari awal dia nak cuma sebab tak berduit
Zina was never a win-win situation. Hence why in Islam if you want to have sex, you need to get married.
Jadi in order untuk lelaki dapatkan sex, dia perlu ambil tanggungjawab jaga perempuan tersebut, juga jaga anak yang bakal lahir daripada perempuan tersebut dan beri nafkah.
no more chasing, no more double texting, no more begging, no more stressing when you're gonna text me back, no more overthinking, no more nights wondering if I was good enough. It's a wrap. It's time to heal