Assalamualaikum and hi everyone,
I am looking for my biological father, whom I have never met. I was adopted and recently learned some information about him. I'm hoping to reconnect with him and learn more about his life.
Here’s what I know: 🧵
Di 10 hari terakhir ramadan, pakcik nak mohon daripada anak-anak untuk taja 1 juadah berbuka puasa RM4.90 untuk bulan puasa ini.
“Daripada Zaid bin Khalid al-Juhani R.A bahawa Rasulullah S.A.W bersabda: “Sesiapa yang memberi makan kepada orang yang berpuasa dia akan mendapat pahala yang sama dengan orang yang berpuasa itu tanpa mengurangkan pahalanya sedikit pun.”” (Sunan al-Tirmizi, no.807)
Tinggal 26,27,28,29 & 30 ramadan lagi masih belum penuh tajaan berbuka puasa.
Jadi pakcik nak mengajak anak-anak rebut pahala 10 malam terakhir ini yang masih ada beberapa hari sahaja lagi.
TAJA iftar: https://t.co/fcmwsZeKfj
@Amrlamnnn Ok, dia mcm ni, u pergi hospital gov. or swasta? Bukan ape, sbb each hospital mmg ade sop yg lebih kurang sama tapi ade few perbezaan. When u pergi hospital masa hidung berdarah tu, u ada stated x, how many times epitaxis (hidung berdarah) tu berlaku, and when does it happen ?
@Amrlamnnn kalo dah a few times, yg dekat² u have the same symptoms, usually baru dia akan refer ke ENT clinic, or dia akan suruh u pergi kk terdekat utk buat surat refer jumpa ENT clinic n buat appointment. Sbb diorg ade ramai sangat patient lagi urgent untuk diorg rawat
@Amrlamnnn pergi https://t.co/i8ibhDBPIe, biasanya mmg dia akan suruh balik after dia treat ur symptoms n check other vital sign which is usually x berapa serius, melainkan u having epitaxis tu, sbb accident, hidung patah or any other emergency lah. And