I'm registered as an organ donor, blood donor (very regular, whole blood every 8 weeks), and stem cell donor.
Of the 3
- organ donor no benefits
- actual stem cell donor very rare (you need to be a match)
- blood donor by far the easiest to reach 1st class ward level if you're regular (I'm already there)
That said, everyone should definitely sign up for the stem cell registry regardless, cuz that's what maximises the chance of a match.
Jangan hanya lepas tangan pada guru untuk didik semua aspek kehidupan.
Aku juga punyai anak lelaki dan 2 orang perempuan. Aku juga risau aku terlepas pandang perkara ini.Kini,zaman tanpa sempadan.
Semuanya boleh diperoleh hanya di hujung jari. Pantauan ibubapa sangat penting.
KEPUTUSAN SPM 2024. 10 TERBAIK SBP
1) SBP Integrasi Gombak(INTEGOMB)- 0.93
2) Sekolah Tun Fatimah(STF)- 1.04
3) Kolej Tunku Kurshiah(TKC) - 1.05
4) SM Sains Tuanku Munawir(SASER)-1.16
5) SBP Integrasi Rawang(SEPINTAR)- 1.16
6) Sekolah Alam Shah(SAS)- 1.17
7) Kolej Melayu Kuala Kangsar (MCKK)-1.23
8) Sekolah Sains Puteri (SSP)- 1.24
9) SM Sains Hulu Selangor (SEMASHUR)- 1.32
10) SM Sains Tuanku Aishah Rohani (SGS)-1.34
31 Januari 2025 hari yang suram untuk Umat Islam seluruh dunia
Berita yang besar malam tadi setelah sekian lama mereka berjuang
Akhirnya beberapa kepimpinan kanan Briged Al Qassam disahkan gugur oleh Abu Ubaida, Jurucakap Briged Al Qassam
7 pimpinan kanan Briged Al Qassam disahkan gugur termasuk Panglima Tertinggi Briged Al Qassam, Mohammed Al Deif
@meinmokhtar Maybe ayah anon ada dpt warranty dari tempat di beli tu, sbb tu dia suruh balik Penang utk repair.
Tapi kalau area Subang boleh try workshop ni:
"DATANG CHECK DULU, FREE"
ARS RACING SERVICE
33, Jalan Apollo U5/198, Subang 2, 40150 Shah Alam, Selangor
https://t.co/Knyd2YolzH
Malays are an interesting people
They have the oriental politeness, attention to detail, but are far more relaxed.
They bow, but it's a slight bow. They want to know where you're from, and they're happy to converse
Body language is loose (compared to Koreans or Japanese).
But they're also not happy go lucky like say the Thais. More emotionally composed
They are predominately Muslim, but the women are at ease amongst men compared to the Middle East, they make make eye contact, smile.
Most Asian cultures you can feel a distinct social anxiety to everyone's interaction, the need to show Face, Malays that is present, but it's a relative minimum
Not surprisingly, there are lots of Chinese here that have vacations home. It must be a good place to destress from the Han social environment and CCP
Ramai yg tanya, “The Pastels Shop dah tak sponsor sunscreen ke sekolah ke”
Actually inilah sebabnya.
Kitonyo manja, merajuklah apa lagi 😂. Cancel semua event dgn sek kerajaan. Start December ni kita tour ke private school je sebab lagi mudah urusannya.
"Ada Terowong Rahsia Bawah Menara Kuala Lumpur?"
Di bawah kaki Menara Kuala Lumpur, sebuah rahsia sejarah terungkap apabila pada tahun 2013, satu penemuan mengejutkan berlaku.
YA! ADA TEROWONG BAWAH MENARA KUALA LUMPUR!
Palestinians of Japan: “Nas is trying to control the narrative; we don't want a 🍉 free from Jews. We want a 🍉 free from 🇮🇱 propagandists like him: hit him where it hurts and BLOCK NAS DAILY!”
Video Instagram Credit: @palestinejapan
"Pasar Ikhwan di Putrajaya, Siapakah Dia Abuya?"
Sebenarnya, saya tak faham kenapa ramai di Tiktok yang backup GISB. Dari ajaran sesat, liwat budak, banyak lagi lah.
Takkan sebab produk Melayu-Islam? Bapak tak make sense. Ni saya nak cerita macam mana Abuya tubuhkan Al-Arqam.
1) Kilang Porsche di Kulim, Kedah satu-satunya fasiliti pemasangan Porsche di luar Jerman.
2) Kilang Mercedes-Benz di Pekan, Pahang satu-satunya kilang Mercedes di luar Jerman yang diberi kepercayaan memasang model-model AMG.