Dera anak perempuan umur 9 tahun sampai mati dengan alasan tinggal solat. Mula-mula paksa ‘push-up’ 500x. Bila anak tak larat, kau pijak perut sampai pankreasnya pecah.
Nabi ajar kalau anak tinggal solat, rotan, bukan bunuh. Buang saja kopiah atas kepala tu, buat malu Islam.
Partially fair sebab kalau kau sebagai isteri kena sepak terajang, kena ugut bunuh, suami tak bagi nafkah zahir dan batin, suami curang dan simpan betina lain, suami culas dalam melaksanakan tanggungjawab, kau tahu apa yang Pej Agama suruh buat?
Pergi kaunseling.
"Jahat do bini kau" is crazy...
Naudzubillahiminzaalik semoga Allah jauhkan kita dari orang-orang yang macamni. Dah kantoi curang lepastu play victim 😅
Budaya kerja yang dianggap normal tapi cepat burnout:
• Pegang 2-3 jobscope berbeza
• Target tinggi yang tak masuk akal
• Pekerja perform tak dihargai, tapi ditambah kerja lagi
• Dah macam wajib kena standby 24/7
• Dipuji secara private, dikritik secara terbuka
@localrkyt Ucap tahniah, bagi hadiah jika ada, bergambar sikit, tenangkan hati tuan rumah, bab makanan tu, masa bersalam. Cakap tak pe, tak de rezeki saya terlambat sampai wpun kau tak lambat, nanti kita lepak sesama ke apa. Pandai2lah. Tak yah nak komplen bagai. Tak elok perangai mcm tu.
True. Sebelum kahwin i joined webinar Aiman Azlan. Dia selalu sebut dan ingatkan bahawa kat dalam dunia ni akan sentiasa ada orang yg lebih baik. Sama ada lebih baik dari orang yg kita jumpa atau diri kita sendiri. You just have to know when to stop searching and comparing.
Kat tempat kerja aku, ada staff laki letak tangan kat bahu staff perempuan (yang baru), next day terus kena buang.
So yeah let men feel the consequences of their action. Instill fear in them that sexual harassment is no joke. Dah lama sangat kita tolerate sikap ni.