Syarat perlantikan perdana menteri:
1) kewarganegaraan malaysia
- calon perlu menjadi warganegara malaysia.
2) ahli parlimen
- calon perlu memenangi kerusi parlimen
3) kpd Yang Dipertuan Agong
- calon perdana menteri perlu mendapat sokongan majority di dalam parlimen.
@sruliam@anwaribrahim@RajaMohdShahrim Kahkahahaha...ibarat hina mkn diri...dlu ko maki azmin kata pengkhianat..pdhal anwar tu laa pengkhianat...skang mkn diri...senang citer anwar x kompeten enough to be PM...buang masa 5 tahun. Anwar boleh turun sbb hanya sembang retorik..tp actually dia x tau pon nak buat kerja! ๐
@YOEPCD@mkini_bm Kahkahahahaha...ituu yg PMX ko buat kejaa...senang2 kena kencing ngan cyber troopers...mcm ni pemimpin...pundekk tol laa banduann ni! Maluuu laa negara ada pemimpin mcm ni!
@fmtoday Anwar turun...berkuburlah legasi insan bernama Anwar aljubb....๐ค๐ค๐ค brulah aman malaysia... hehehe..itulah kenyataan yg sebenar...madani lahir dr penipuan...rakyat akan tros sengsara dr penipuan...hahahaa
@IvarCripple@mkini_bm Dia x khianat..tp dikhianat oleh ketuanya sendiri...so bg diaa makan karmaa...ckp kat jemin pengkhianat...hahaha...padann mukaa! Rasoookan ketuaa yg disanjung...hahahaha..kalo dia collaborate dgn azmin mungkin pengkhianat sebenar tu terlingkup...hahahaha
@addyrahim@mkini_bm Juga jatuhkan azmin..skang karma happen to him...ckp pengkhianat smp buat org x menang MP...skang Allah tunjuk dpn mata siapa pemgkhianat sebenar...btol laa walaun ckp PKR = Parti Kencing Rakyat.
@mkini_bm Kan btol aku ckp...MB terpaleng xder telor...orang nak bersidang dlm dewan...dia pegi buat sidang tertutup...podhaa laa MB...ckp pon serupaa itu presiden lu...ini ker madani....puiii!
@mkini_bm Nak sgtkan madani...itu makan dia...hahahaha...liberall...dan tiada asas agama...kalo ada agama..hina2 pon maksiat ada limit...ini terus xder limit yg jd HIV....hahaha
@fmtoday Karma...aku bersyukur setelah apa ko buat pd azmin...this is yr time bro...ko canang azmin pengkhianat...skang ko rasa sendiri siapa pengkhianat terbesar...mudah shj dia kencing tipu rakyatt...hahahaha...stupid madani!