Penduduk PPR Bimbang Kehadiran Hampir 20 Ekor Anjing Liar
Seorang penduduk meluahkan kebimbangan terhadap kehadiran sekumpulan anjing liar di kawasan PPR yang didakwa semakin bertambah dan boleh mengancam keselamatan penduduk, terutama kanak-kanak.
Menurutnya, terdapat 13 ekor anjing liar berkeliaran di kawasan berkenaan seperti yang dirakam dalam video, sebelum enam ekor anak anjing dilahirkan baru-baru ini, menjadikan jumlah keseluruhan mencecah 19 ekor.
Beliau menegaskan isu ini bukan berkaitan agama atau halal haram, sebaliknya melibatkan aspek keselamatan awam kerana terdapat risiko serangan serta jangkitan rabies sekiranya berlaku gigitan.
Penduduk turut berharap pihak berkuasa berkaitan dapat mengambil tindakan sewajarnya, selain mengajak mana-mana pencinta haiwan yang berkemampuan untuk membantu menyelamatkan dan memelihara anjing-anjing liar tersebut.
Kuat betul Balaji ni cuba putar belit dan kencing rakyat Malaysia. Macamlah kita semua tak cerdik
(1) company yg run Network school tu berdaftar di Singapore dan bayar tax di Singapura bukan Malaysia
(2) Forest City is tax free..celah mana dia bayar tax?
(3) lesen yg dia dapat dari PBT hanya lesen untuk pejabat urus niaga, bukan bina sekolah
(4) cer google success story dia dalam bisnes, hampeh semua rugi. perkataan “flops” merata-rata
(5) tiada start-up Malaysia diambil dalam Network School, celah mana sumbangan dia kepada rakyat Malaysia?
(6) konsep dia ni pun dia ciplak dari Pospera di Honduras. cer google apa jadi pada Kerajaan dan Negara Honduras sekarang bila Prospera dah jadi “state within a state” dan kuat dan ancam kedaulatan Honduras
This is how pengurusan jenazah patut buat. Explain details kepada keluarga apa yang di dibuat dan apa yang patut keluarga buat. Bukan hold jenazah sebab tak bayar rm1400
Brilliant. Thank you, @Iqtodabal.
I will be in touch with you, and this is what I ask of both of us:
That we are honest, and willing to change our views. We will not 100% agree with each other, but I believe common ground and solutions are possible. Ill reach out tonight.
aku sejak semalam ada syak wasangka si Azizah ni ada agenda.
dia ni macam puppet untuk burukkan nama Malaysia. pihak mana ni yang berdengki dengan negara ni?
Awak product MRSM tau, bukan product private school. Lepas tu bila da besar banyak duit tiba2 lupa dan claim semua kejayaan awak tu usaha diri sendiri bila kena bayar tax lebih sikit dari marhaen lain. Belajar uni pon kerajaan tanggung
This is the video of the Horrific daycare abuse in Yogyakarta: 53 toddlers tied up, drugged & neglected. 13 suspects arrested.
https://t.co/B7yu9eWsxe
Pelik, pusat zakat bukan main teliti bila nak agih zakat dekat fakir miskin takut diorang menipu.
Tapi, bila bagi dekat NGO, boleh pula cakap "bukan salah kami kalau diorang salah guna."
Walhal penyelewengan tu berlaku bertahun-tahun dan sudah diberi amaran!
sedih tgok kisah adik ni , katanya di langgar oleh polis narkotik , dlm kereta ada 4org , dan sorg sahaja yg turun minta maaf . kaki adik ni dikatakan cacat kekal 🥹 dh buat report polis tpi tkde apa2 tindakan . mohon mana2 lawyer bantu keluarga ni , sebak sangat tgok adik ni meraung kesakitan 😭😭
Majlis Amanah Rakyat (MARA) memutuskan untuk mengambil dua anak seorang penunggang motosikal yang maut selepas dirempuh pemandu kereta dipercayai di bawah pengaruh alkohol dan dadah sebagai anak angkat di bawah Yayasan Pelajaran MARA.
Pengerusinya, Datuk Asyraf Wajdi Dusuki berkata, ia bukan sekadar bantuan sementara, tetapi satu komitmen jangka panjang bagi memastikan pendidikan mereka terus terbela.
https://t.co/26Sem7445Z
Rezeki lepas kahwin ni hanya orang yang melaluinya akan faham.
Perasaan risau tentang rezeki, valid. Dan biasanya disertakan dengan usaha. Tapi tak semestinya dengan usaha kita tu kita dapatkan.
Kita akan amazed macamana Allah nak lorongkan rezeki anak tu melalui kita.