Olimpik 2020 di Tokyo, Imane Khelif tewas kepada petinju Ireland. Waktu ini media barat tidak tuduh Imane sebagai lelaki.
Tapi kenapa pada tahun 2024, dia didakwa sebagai lelaki pula? Apa yang berubah?
Harap kita tak terikut-ikut naratif media barat.
https://t.co/VIdzrdJI78
@rafiquerashid_ sebab pmx bagi muka . kalau aku pm memang aku suruh hambat korang dgn meriam air . tapi tu la memang korang nk mcm tu biar jadi isu . bijaknya pmx tak layan walaun jalanan murahan mcm korang ni ..
Walaupun data-data ekonomi menunjukkan pertumbuhan ekonomi Malaysia, ramai yang tidak mahu menerima fakta-fakta ini.
Kalau fakta tentang prestasi ringgit yang menjadi matawang kedua terbaik di Asia, prestasi bursa saham yang menambah nilai melebihi 20% dalam masa setahun pun belum cukup, saya tambah satu lagi fakta ekonomi yang baru keluar. Lagi panas walaun.
Hari ini, Jumaat 19 Julai 2024, Jabatan Perangkaan Negara mengeluarkan anggaran awalan atau advance estimate angka pertumbuhan ekonomi negara bagi suku kedua dari April ke Jun 2024.
Ekonomi Malaysia tumbuh 5.8% bagi suku kedua 2024 berbanding suku yang sama tahun lepas. Ini menjadikan pertumbuhan separuh tahun Januari ke Jun 2024 sebanyak 5%, iaitu dalam lingkungan sasaran pertumbuhan 4-5% bagi 2024, seperti yang dirancang kerajaan.
Prestasi baik ini dijangka akan terus mendorong pengukuhan nilai ringgit dan kenaikan pasaran saham, selain terus menarik pelaburan yang mewujudkan peluang pekerjaan baru kepada rakyat.
Kita akan sering terdedah kepada risiko pembodohan di media sosial yang mengatakan ekonomi negara merudum, tetapi fakta-fakta ini membezakan antara mereka yang menghormati ilmu dan mereka yang memalingkan muka dari ilmu.
Insya Allah ekonomi negara akan terus mengukuh, tetapkan hati kita untuk sama-sama menyumbang membina semula ekonomi negara.
Jangan marah bila data menunjukkan ekonomi semakin mengukuh. Pesan kawan saya dari utara… “panas tak pe jangan koyak”
@mkini_bm bengong punya akmal . masalah pembangkang ni selesai klu ketua pn ni sain mou dgn kerajaan utk peruntukan . cuba sain awal2 dulu. tak do yg mp bersatu buat hal mcm skrg ni . ego n berlagak Pn mcm ngko ..
@fmtoday yang korang ni menyalak mcm anjing dah kenapa nk salahkan pmx konon . tanyalah mp² tu kenapa ada 49a2 masa gubal dulu . bengong betul. pmx x rugi apa pun klu ada prk . cuma dia xnk buang duit ratus juta mcm tu je . pikirlah sikit samdol ..
@budakbalun tugas wakil rakyat terima aduan rakyat then bawak ke agensi berkaitan . nak duit jadah apa . klu soal pembangunan/kemajuan itu kerajaan akan urus direct dgn pihak berkaitan tempat tu . nak duit jadah apa ..