Adakah Bayaran Fidyah BERGANDA jika melangkau tahun (Fatwa Negeri)?
Selangor & Perlis : TIDAK BERGANDA.
Wilayah Persekutuan & Kedah : PILIHAN ATAS KEMAMPUAN. GANDA JIKA MAMPU.
Semua negeri lain di Malaysia : BAYARAN FIDYAH BERGANDA.
@norazambudin Rasanya size macam ni memang dah ada diabetes kan? Sedar atau tak je lagi. Lepas tu mengajak orang ramai kepada kemusnahan diri (menjemput sakit) 😩 dapat la juga 'saham' tu.
@MalaysiaGazette Nak buat lakonan semula pun masih FAIL lagi, ada ke gi letak balik ke sarang telur tu?! Adoiiiiiiiiii ni akibat makan tahi ayam banyak sangat ke, makin benak?
@mohdeazy Puiiiiii! Awal² lagi go against sunnatullah keperluan jasad, keluarga, agama. Xtahu yg bcakap ni agama apa, tapi yg Islam ajar, semua orang ada hak masing² thadap diri kita. Hak utk rehat, hak utk keluarga (parents X hidup lama), etc. Jangan sampai satu hari nanti menyesal #toxic
@DoktorSamhan Pernah nampak staff yang handle F&B, right before masuk pintu premis tempat dia kerja - right before dia take over the serving counter, dia baru habiskan 1 hisapan vape. Pehhhhh gila lah semua customers masuk premis merasa jadi 3rd hand smoker.
I recently came across data on who we spend our time with over the course of our lives.
The insights are simultaneously inspiring and depressing.
Here are 6 graphs everyone needs to see:
@KKMPutrajaya Nak buat report ke mana? Gelimart nak ambil makanan area situ. Staff dia pun vaping depan2 pintu sebelum masuk bertugas (you handle food, yet pakaian you dah dicemari nikotin). 🤮🤮🤮🤢🤢🤢🤢
@haziqzolkiflee Seronok la depa, tertalak hat tu boleh nikah lagi bergetah lepas bai'ah selesai.
Memang downgrade kemuliaan wanita halal (isteri sendiri). Jauh sangat dari sunnah Rasulullah s.a.w angkat martabat wanita.
@redzuanNewsMPB Logikla 7 malam tu baru selesai, asyik2 nak salahkan mangsa je, asal perempuan je semua perempuan salah 🙄😒 cuba kalau mangsa cubaan rogol tu jantan?
@twtmalaywedding Bagi la syarat, setuju nak ada anak tapi kena belikan you seketul emas 1kg dulu (ni baru dikatakan ada effort nak minta anak tu).
Tapi tu la, awal-awal lagi dah silap bab sebelum kahwin tak bincang what to expect in the future.